Lördag

Vaknade ganska tidigt idag. Började fundera på jobb och så. Mycker att tänka på just nu. Det känns som om den här ständiga oron aldrig kommer att ta slut. Förut mådde man dåligt över jobbet och funderade på framtiden å nu samma sak fast på ett helt annat sätt. Kommer jag att klara mig på bara naglar? Var får jag jobb? Hur mycket kunder får jag? En kund kommer jag att få ialla fall =) Padma var hos mig idag och jag övade akryl på henne.
Mina första akryl naglar:

Är faktist hel nöjd med resultatet =) Men jag kan inte påstå att akryl är en favorit att jobba med inte! Det tog 3 timmar för mina första. + att jag byggde ut med schabloner och inte med tippar. Rätt ok tycker jag ändå. Just för att det var mina första! Jag är nu nere på 2 timmar med förlängning med tipp teknik och gele. Måste bli snabbare. 1,5 timme ska det ta MED fransk manikyr. Men jag har 2 veckor på mig att träna mig snabbare på =) Jag kommer att vara kvar även efter kursen (18 dec) på salongen i Jakan december ut ialla fall och jag bokade in min första "Riktiga" kund i veckan. Weei hehe =)

Har varit och handlat en julklapp åt mig själv idag. Det blev 2 stickade klänningar från HM och ett par strumpbyxer. Sedan ett par svarta och ett par gråa leggings från Gina. Kul att ÄNTLIGEN kunna shoppa lite. Blir ju galen när man går förbi alla affärer varje dag utan att få köpa något hehe. Kanske slänger in en bild sen nångång. Just nu känner jag mig bara blä, så jag känner inte för att ställa mig framför kameran...



Kommentarer
Postat av: lovingnurse

hej! ska du julbaka något? :)

2007-12-01 @ 16:33:15
URL: http://lovingnurse.blogg.se
Postat av: katri

va duktig du blir =) ja, glögg e verkligen mums =) drack precis lite

2007-12-01 @ 19:44:09
URL: http://minkei.se

Kommentera gärna inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0