Ont i magen av dumma tankar..

image1867

Varför är jag sån här? Aldrig kan man slappna av... Jag har en oros känsla i magen vad gäller jobb och pengar. Jag vet att det är min första arbetsvecka och att jag har gått en utb på 36 dagar. Jag kan inte vara proffs. Men jag har ett problem och det är tron på mig själv! Under utbildningen fick man massa possitiv feedback och fick höra att man var så duktig hela tiden. Men nu är det ända man får höra att du måste bli snabbare, det tar för lång tid, att man måste göra bättre ifrån sig mm. Jag har blivit sämre på allt och allt tar längre tid än innan. Jag vet inte om det är för att jag tappat tron på mig själv, att jag stressar och går och oroar mig för allt eller om jag kanske helt enkelt inte passar till nagelteapeut!? Att EN människa kan göra så mycke.... att ett ord, en mening kan "svetsa sig fast" i hjärnan så att det känns som att allt rasar. Skrämmande. Oftast oroar jag mig i onödan men vafaan jag är uppfostrad till att bli så här. Min mamma är likadan och jag tror att jag är till och med är värre vad gäller oros biten. Skit jobbigt verkligen! Jag vet att ni är många därute som tror på mig. Just nu är jag bara så jävla slut! Jag har haft sån press på mig så länge. Så jobbar man dessutom skiten ur sig. Allt är nytt och allt är svårt i början. Det är bara fööör mycke just nu! Min hjärna brinner snart upp känns det som! Låt mig ta den tid jag behöver för att komma in i jobbet, jag vet att jag känar bättre på att arbeta fortare men just nu kan jag inte göra bättre ifrån mig! Jag gör mitt bästa! Tro mig! Det känns fan inte rätt att man ska behöva må dåligt när man uppnått sin dröm som man så länge har strävat efter. Å när man väl kommer dit tappar man glöden.. Vad är det liksom?? Nä, jag ska bli bättre, snabbare och käna massa pengar! Och HA KUL PÅ JOBBET!!! Jag kommer att kunna bjuda Jimmy på resor och bara kunna njuta av litet en dag. Men vägen dig kommer att vara tuff början. Det vet jag! Bara att kämpa antar jag...

Oj, vilket "djupt" inlägg hehe. Aja, såna behövs ibland antar jag... Jag blir bara så trött på mig själv!


Fick ialla fall lite "plåster på såren".. Inte så lite egentligen. Det betyder så mycket! Fick en liten pressent av en nöjd kund och jag vart så glad ska ni veta.
Tack Annica =D
image1869
Annicas fina jul naglar som jag gjorde =)



Kommentarer
Postat av: Sofie

God Jul Jess! Ha en underbar dag!

2007-12-24 @ 09:39:15
URL: http://sgradin.blogg.se
Postat av: maria

Ja du har verkligen tappat tron på dig själv denna vecka, med all oro, stress osv. Sen blir det inte bättre av att Illona är på dig hela tiden, du måste säga ifrån till henne att du mpste få ta din egen tid på dig, utan att behöva stressa osv. Snabbheten kommer att komma ändå ska du se, jag vet jag har ett liknande yrke där man måste bli snabb och som sagt det kommer!

2007-12-24 @ 12:18:45
URL: http://catwalkqueen.blogg.se
Postat av: Malin

Du är bäst gumman!! Ge inte upp!! Det är alltid jobbigt i början på en nya arbetsplats, oavsett vad det är för något. Det gäller att kämpa på, alla har varit i din sits någon gång på salongen. Tänk på det. *kram och tack för att du tänker på mig nu när jag har det svårt* Varför kan inte allt bara vara så enkelt och lyckligt!!??!!?? P&K

2007-12-24 @ 23:04:41
URL: http://mallin.blogg.se
Postat av: Annica

Hej tjejen

Det är så här, att du måste låta det ta den tid det får ta, du blir inte ett proffs för att du stressar dig sönder och samman. Jag är supernöjd med mina naglar, de känns och ser helt naturliga ut. Lackningen och dekoreringen är kort och gott skitsnygg och du skulle rodna ihjäl dig över att höra allt beröm.

Som du själv skriver du är inne på din första vecka som "proffs", du har nyss lämnat skolbänken, ta det för vad det är, ta det lugnt, du vet ju att du kan, om inte vet alla nöjda kunder det.

Jag kommer tillbaka, har ju redan bokat in 2 till tider.

Kram och så miljoner med peppande kramar
Annica

2007-12-27 @ 22:17:23
Postat av: Emelinda

Så fina :) Vill också göra! Vad kostade din utbildning? Fick du jobb direkt på en salong? Kram

2008-01-06 @ 12:07:51
URL: http://emelinda.blogg.se

Kommentera gärna inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0