Dag 21 och 22

Tisdag Teori- Förlängning med schabloner i gele
Jag var så trött så jag orkade inte ens sätta på datorn i går kväll så därför skriver jag lite nu. Vi satt och pratade lite allmänt om allt man ska kunna till provet på morgonen (som varje dag egentligen) Och jag MÅSTE börja läsa produktkännedom. Jag tycker ändå jag är ganska så säker på huden och naglarna men jag ska läsa på det med, men nu är det dax att ta det ett steg längre! Sen gick vi igenom vad det finns för "roliga" produkter överhuvetaget och det finns ju ett HAV av saker man skulle vilja ha! (minst sagt) (hmm, säger man så?) Sen tog vi lunch och efter det skulle Ilona visa hur man förlänger en nagel utan tipp med gele. Då trillar en kund in (vi tar inga kunder på tisdagar) Fast någon hade bokat in henne så Ilona sa till mig att DU gör förlängningt på henne med schabloner. OJ! Men det gick bra. Det tog 2,5 timme kanske lite till. Ganska lång tid, men det var ju faktist första gången och dessutom med fransk manikyr som jag MÅSTE öva på! Sen köpte jag lite lack å glitter så man kan göra sina egna (och andras....Maria;)) fin fina hemma. Det gätter bara att ha fantasi. Nästa vecka ska vi hålla på med dekorering weeeeiiii va roligt!!! (Bild)


Idag ska vi eller jag nog få min första kund i Akryl på eftermiddagen. En klasskompis är gravid och "tål inte" lukten av akryl för det luktar väldigt starkt plus att hon har en inte så rolig graviditet så hon springer ut och spyr om vartannat. stackarn! Så lite därför kan vi inte hålla på med Akryl så mycke. Men sen har vi inte fått in den "luktfria" heller så ja. det finns fler anledningar till att vi inte har börjat trotts att vi skulle börjat i förra veckan.Jag hoppas att vi ska lära oss färgat gele och glitter gele nu idag på förmiddagen. om vi inte har så många kunder då... Nu är det tet absolut roligaste och absolut "hemskaste" (slut provet) kvar.

Det är bara att kämpa på =)
Ha en bra dag

Uppdatering


Förmiddagen var KATASTROF! Jag hade en kund som inte kunde bestämma sig för någonting hehe. Men men,  eftermiddagen vart mycket bättre! Då var det en jätte söt tant som kom på manikyr som vart så nöjd så jag fick 10 kr dricks. Så söt så! Sen kom en stammis kund som också är så söt. Då går tiden snabbt. Nu är jag hemma och starx ska jag och Jijmmy ner till centrum ochh köpa mat och någonting gott för vi ska ha lite mys kväll. Har längtat hela dagen =)

Ha en bra kväll









Kommentarer
Postat av: Jana

Nu låter det som du börjar komma in på mitt område..glitter..dekorering..mmmm..VILL HA!!;-)

2007-11-28 @ 10:06:10
Postat av: maria

ter kanon ju! =D Då har du tränat in allt det som du skulle göra på mig =P

2007-11-28 @ 16:47:17
URL: http://catwalkqueen.blogg.se
Postat av: Linda

Hoppas ni får det så mysigt ikväll som du hoppats. Jag hade velat se dig på msn ikväll (Danne är på rep) men nu när jag vet vad som väntar dig tycker jag såklart att du INTE ska vara på msn. :)
Tänker på dig!
Kram

2007-11-28 @ 20:00:49
URL: http://lindab.blogg.se
Postat av: Marie

har bloggen blivit "mitt liv i skolan" nu? saknar dina
personliga inlägg

2007-11-29 @ 07:26:41
URL: http://wildness.blogg.se
Postat av: Marie

ja, det hoppas jag! Har sjukanmält mig idag, hade hoppats att du hade varit hemma så man hade kunnat snacka lite. Ha en bra dag på skolan!

2007-11-29 @ 08:14:03
URL: http://wildness.blogg.se
Postat av: maria

Marie: Det är klart att hennes blogg har blivit mitt liv i skolan, eftersom den tar så oerhört stor plats och tid i hennes liv just nu.

2007-11-30 @ 06:52:01
URL: http://catwalkqueen.blogg.se

Kommentera gärna inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0