Lite tankar

Lördag =) Känns bra att vara ledig för att smälta allt som hänt denna första vecka i skolan. Det är så mycket nyaimage1755 intryck, konstiga ord och alla produkter man ska lära sig vad det är. Alla steg i dom olika manikyrerna.  Men det är verkligen super kul alltihop.

image1753Det jobbiga än så länga kan jag tycka är tidspressen att vi har 7 veckor på oss att lära oss allt både praktist och teoretiskt. Det är lite stressande kan jag känna! Men sammtidigt har det gått fyra dagar och jag tycker att jag har lärt mig massor under den tiden! Det är just nu (än så länge) den teoretiska delen som är svår.

Jag har aldrig kunnat plugga. Jag fuskade mig igenom skolan vilket jag verkligen ångrar idag!! Mycket skulle jag kunnat idag om jag hade gjort skolan som man ska. Men tyvärr var jag så otroligt skoltrött redan i högstadiet och jag hade ganska svårt för mig i skolan. Jag var verkligen tvungen att ge allt om jag skulle ta in någonting och det orkade inte jag. Kompisarna var roligare. (såklart) Egentligen kan jag tycka att det är tidigt att bestämma sin framtid i 16 års ålder när man går gymnasiet. Men vet inte vad man vill när man är så ung (ialla fall många) I den åldern tänker man inte som man gör idag. Då brydde man sig om att bli omtyckt av sina vänner och att ha kul inte att vara duktig i skolan så att man skulle bli smart, needå! När jag ser tillbaka på den tiden på mig själv tycker jag inte om den personen. Jag mådde väl inte så jätte bra och hade en väldigt dålig självkänsla. Jag tyckte inte omimage1754 mig själv. Men hade jag varit som jag är idag då hade jag nog blivit smart hehe.
Usch! Ibland känner jag mig så blåst. Vadå.. jag kan inte ens frågorna på barn spel. Hemskt!

Jaja, skit samma. Nu sitter jag i skolan igen fast att jag sa att ALDRIG mer. Men nu är det lite annorlunda. Nu vill jag ju... och jag tycker att det är roligt då är det lätt att lära sig =)

Kommentarer
Postat av: maria

Jag vet hur du känner dig =S tex när jag, Robert, Alex och Anders spelar frågespel så är det inte många frågor jag kan! =S
Men det här kommer gå SÅ bra för dig, som du sa, det är roligt, då lär man sig =)

2007-11-03 @ 12:37:04
URL: http://catwalkqueen.blogg.se
Postat av: Camilliondollar Baby

Det är alltid lättare att lära sig, nåt man tycker är kul.

Det kommer att gå bra, det lovar jag.

2007-11-03 @ 12:44:06
URL: http://BlogglosaCamilla.Blogg.se
Postat av: Marie

Lycka till med din utbildning! Visst är det annorlunda att plugga till nått man verkligen vill jobba med!
Ha en bra lördagskväll!
Kram kram

2007-11-03 @ 20:38:27
URL: http://marie2u.blogg.se

Kommentera gärna inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0