Back to hell.

image1623Fy faan på ren svenska vilken jävla dag!!! I morse fick jag ett sms av en av mina arbetskamrater att hon är sjuk. Jippi, (Inte) tänkte jag. Men skakade av mig det rätt snabbt.. När jag sitter på jobbet ringer resursen och sjukanmäler sig också. Det betyder att vi är två st på 12 barn. Jag tyckte att det gick ganska så bra. Jag har hållt masken hela dagen. Bara gått runt och lett hela dagen. (Kämpat som ett djur inom mig!!!) Väl innanför dörrarna hemma så går jag in till Jimmy och ger honom en puss och han frågar hur det är och allt bara brister. Tårarna bara sprutar!! Jimmy försöker trösta mig men tårarna bara fortsätter. Han är så go! Tillslut lugnar jag mig. "Är du hungrig?" Frågar Jimmy? Ja! svarar jag med darr i rösten. Han frågar vad jag är sugen på och jag svarar bara att jag vet inte. Det spelar ingen roll. Så han ställer sig och fixar makaroner och köttbullar till oss. Jag liggar kvar i soffan och somnar av ren utmattning. Efter en stund kommer Jimmy och klappar mig på kinden och säger att maten är klar. Vilken go pojke jag har!♥ Nu känner jag mig väl lite piggare men usch! Ska jag klara 3 veckor till? Bara den här dagen känns som 3 veckor. Som jag sa till Jimmy: jag har lust att sjukskriva migimage1622 resten av tiden... Men det skulle inte gå ihop sig med pengar tyvärr! Suck! Usch!! Jag känner mig så jävla nere! Jag hoppas att det bara är idag. Kommer det vara så här varje dag vet jag inte vad jag ska ta mig till! Ni får verkligen ursäkra mig.. Men jag var bara tvungen att skriva av mig. Nu ska jag lägga mig och läsa i ett varmt bad. Ha en bra kväll. Det ska jag försöka ha!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Usch, dagis är inte roligt alltså. Jag förstår dig precis. Vilken tur att du har en sån snäll pojkvän i alla fall som tar hand om dig :)

2007-10-01 @ 18:22:52
URL: http://anneliten.blogg.se
Postat av: Kristina

Usch så jobbigt det låter, skönt du har en så underbar kille iallafall:) Kram

2007-10-01 @ 18:31:46
URL: http://thisis.blogg.se
Postat av: Evelina

kärlek =)
jag har med lust att sjukskriva mig från jobbet, känns INTE bra just nu. men måste man så måste man =)
kram

2007-10-01 @ 18:42:08
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: fredriqa

Men shit! är det jag som skrivit eller? bortsett från en gulli kille som tar hand om en så är det mitt liv på pricken! och tro mej jag vill minst 40 gånger om dan slå sönder den ena ungen med den andra. precis som du.
Ärligt så har jag till och med bitit sönder en tand pga. att inte tappa kontrollen och slå nån stackare. Men Sschhyy det är en hemlis ;)
läskit hur långt det kan gå. man borde fan va mentalskötarutbildad för att få jobba på dagis.

2007-10-01 @ 20:09:24
URL: http://fredriqa.blogg.se

Kommentera gärna inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0