Hur man gör press bilden större.

Tack för hjälpen Bella!
Nu ska jag försöka förklara det här på ett lätt sätt...
  • Stående kort: 211x 281.Liggande kort: 160x 120. För att se vilken storlek du har, håller du muspilen över kortet tills en ruta visas. Då kan det stå tex 1728x 2304. Det är på tok för stort.
  • Öppna Paint
  • Klistra in kortet.
  • Tryck på Bild , sedan Ändra storlek. Prova dig fram och spara kortet när du tror att det är en bra storlek. Sedan går du tillbaka med musknappen och ser hur stor bilden är nu.
  • (Vid rätt storlek) Gå in på Skapa i bloggen. Sedan Bild. Bläddra fram just din bild som du valt och Ladda upp bild. Då kommer du till bildarkivet. Klicka på bilden 1 gång. Då ser du bara denna bild. Då klickar du en gång till. Då har du en större bild. Kopiera http adressen.
  • Gå in på Design, Kodmallar.
  • Tryck Ctrl f , då kommer det upp en sök ruta där du skriver i "Min profilbild" Du ser då att just dessa ord markers med grönt i texten.
  • Då står det på den raden: src= "______________________________" alt = "Min profil bild" osv.
  • Klistra nu in adressen som du kopierade imellan " " tecknerna.
  • Förhandsgranska ALLTID!
  • Är du nöjd med resultatet. Trycker du SPARA
Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Bella

du förklarade typ bättre än mig ;P

2007-09-01 @ 21:19:39
URL: http://wiildthiing.blogg.se
Postat av: evelina

hur gör du själva kolumnen där bilden sitter bredare? jag vill med ha en sån där räkna ner klocka, men den är för bred för min spalt så den går ut i texten!
kram

2007-09-02 @ 12:09:26
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: Hanna ^^

wohoooo, ja klarade att sätta dit en bild helt själv (med din hjälp)! de du... MYCKET BRA beskrivning! =) nu e ja glad... tjohoo!
om du vill och har tid får du gärna ändra "skicka kommentar" till nått annat, vill ju inte sno din "push it" men kommer inte på nått just nu... hmm! du får fria händer.... =) tack ännu en gång! =)

2007-09-24 @ 15:44:25
URL: http://hannaofsweden.blogg.se

Kommentera gärna inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0