Face/ Nail fashion

Jag var ju som sagt på möte med C idag.. Jag trodde det skulle vara ett möte i skräck men hon var väldigt tillmötesgående och ville verkligen ha mig kvar.

Hon kan tänka sig att:
♦Sänka hyran med 1000 kr (från 6000 + mons till 5000 + moms)
♦Jag får antagligen ha Tyson på butiken i sin bur.
♦Det var inte jätte hårt med mina produkter som jag trodde eller som jag missupfattat eller ja... 

 Det possitiva med Face är:
♦Att Face är Face
♦Läget på Götgatan kan nästan inte bli bättre
♦Butiken är ljus och trevlig
♦Arbetskamraterna i butiken är super gulliga
♦Jag har en påbörjad kundkrets
♦Jag får % på hela Face soriment

Det negativa på Face är:
♦Hög hyra
♦Att Tyson inte kan springa lös
♦Inget utsug
♦Inget kök eller personal utrymme (sitter tex på en pytte toalett och äter)
♦Inget kund utrymme att tex hänga av sig kläder mm på
♦En ganska så skranglig arbetsplatts
♦Att man inte känner sig som egen företagare
♦Att man måste använda Face nagellack som jag personligen tycker suger
♦Att man inte får göra reklam och skylta med sina produkter
♦Att man inte får visa att man jobbar med ett annat märke än Face även fast inte Face har dessa produkter


Sen träffade jag Sarah och "Lusse" nu på kvälls kvisten och där finns det som 2 val kan man säga.. Lusse vill "ta över salongen" som hon och Sarah har byggt upp tilsammans. Dom delade på allt rakt av men hon vill ta 1000 kronor mer i hyra och då fixar HON ALLT. Som Bord, utsug, reklam och om myndigtererna kommer tar hon det mm Hon hade som förslag att jag får dela hyran rakt av de 4 månader som jag har hyran på Face att betala och att jag kanske de första månaderna kan komma igång innan jag börjar betala 3000.


Det possitiva på Nail fashion:

♦Att hyran är hälften än på Face (3000 + mons)

♦Att jag kan ha Tyson där hur mycket jag vill

♦Att vi har en hel övervåning för oss själva

♦Att jag har utsug

♦Läget är ganska bra ändå. Precis vid Zinkens t baneuppgång

♦Att jag får använda mig av vilka produkter jag vill och göra reklam hur jag vill (med Lusses hjälp)

♦Ingen som säger hur jag ska se ut mm

♦Trevlig arbetskamrat som inte jobbar heltid

 Det negativa på Nail fashion är:
♦Lite längre att åka dit och inte lika bra läge som Face

♦Inte så inarbetat, ganska nyöppnat och ingen reklam utsatt



Har säkert missat saker som jag borde skriva men just nu fungerar inte min hjärna så bra hehe. Ska ta och krypa ner i sängen å sova några timmar (om jag får för lillskutten)


Jag har till på fredag att tänka.. Vad ska jag göra? Vad hade du gjort?


Kommentarer
Postat av: Marie

allt kommer o lösa sig - ta nail fashion - låter MKT trevligare. Vem ska säga till dig hur du ska se ut?? Du avgör väl själv om du ska vara sminkad lr inte?? Vet att du väljer att sminka dig men det är principen--- lr hur? OCH reklam OCH kunna BESTÄMMA när du ska jobba. Du är faktiskt EGEN. O klart du ska använda dina egna saker och nnagellack... inte deras :S

2008-08-20 @ 22:54:09
URL: http://velfia.blogg.se/
Postat av: Emelinda's blogg

Tycker Nail Fashion låter betydligt bättre trots allt!

2008-08-21 @ 09:43:37
URL: http://emelinda.blogg.se/
Postat av: sandra

Skönt att det mötet gick bra i varje fall =D

Uff vilket svårt val!!!

Nail fashion lät ju mycket bättre på många sätt men som sagt Face är ju Faco oxå, men det är egentligen bättre att trivas helt o hållet på arbetet än att trivas bara så där som du ju redan vet.

Var tror du att du kommer att trivas bäst?



Lät ju lite synd om Tyson oxå om han måste sitta i bur hela dagarna =/

2008-08-21 @ 12:54:56
URL: http://alellah.blogg.se/
Postat av: Marina

Usch vad svårt! Du är ju egen och måste få känna det. Samtidigt, som du skriver, face är face.

Nail Fashion låter ju bra, men det finns ju en nagelsalong där, bara 5 minuters väg därifrån, som är etablerad.

Tyson kan nog trivas i sin bur..när han blir äldre och har lärt sig så kan man ju ha dörren öppen. Men vid zinken finns det fina grönområden nära.

Bra att dom är villiga att sänka hyran på face förresten. Positivt överraskad där.



Men vad vill du? Du måste ju trivas till 100%.

Kram!

2008-08-21 @ 13:11:26
Postat av: Jonna

Nail fasshion, hett.

2008-08-21 @ 13:21:36
URL: http://jonnaa.se
Postat av: Sofie

Jag tycker nailfashion låter mycket bättre!

Lycka till!

2008-08-22 @ 07:58:27
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Melina

Tycker Nail Fashion låter bättre! Visst är det ett svårt val att göra men det jobbet verkar ha fler fördelar! :)



kram

2008-08-25 @ 18:21:08
URL: http://meliinea.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0