Känns som måndag...

image1880Tur att det är onsdag då.. Närmare söndag hehe ;) Jag tror jag har kommit en bit på väg.. Jag gjorde påfyllning och fransk nu det sista jag gjorde på under 1,5 timme =) Rekord! Fast å andra sidan satt jag med EN nagel i 1,5 timme tidigare idag. hahaha. Det var så här: Nageln hade gått av.. Jag filade bort materialet och konstaterade att nageln gick att rädda utan att behöva klippa.. Så vi förstärkte med glasfiber. Och sedan vart glasfibret lite ogämt så vi fick fila bort lite material igen och lägga på nytt och då filade jag förmycket på ena sidan så vi fick bygga ut och 2 lager gele. och sen måla med lack. Men jag hade inte brottom och inte hon heller så det gjorde ingenting. (tur att jag inte hade kund efter) Vi satt och hade trevligt och pratade medans.. Tiden går så himla snabbt ibland. En sak jag inte förstår. När man bokat en tid och inte kan komma kan man inte ringa och säga det då? -Jag har fått förhinder jag kan iinte komma. Eller så... Det är otroligt många som bokar och sedan inte kommer. Snälla ring och berätta!
Det känns i kroppen att man jobbar som man gör. Förkylningen vill inte ge sig och man är trött för det mesta. Försöker vara trevlig och hålla humöret uppe. Hade jag jobbat dom här tiderna på dagis hade jag varit död vid det här laget haha. Det är ju kul att jobba. Och jag måste ju faktist jobba för att käna pengar. Nu börjar man ju mer och mer att inse hur viktigt det är att man blir snabb fort! Tänk om jag hade varit snabbare. Jag hade kunnat käna dubbelt så mycket pengar för att jag kunnat tagit dubbelt upp med kunder. Ja, det är bara att kämpa på!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Förstår att det måste vara jobbigt å arbeta när du är förkyld, själv slöar jag i soffan och hoppas att jag ska bli frisk snart :) Ha en bra kväll! Kramar

2008-01-02 @ 20:33:46
URL: http://sgradin.blogg.se
Postat av: Maria

Äsch vadå? Jag har ju varit frisk i 2 månder, nästan rekord sen jag började på skolan ju! ;)

2008-01-02 @ 21:02:36
URL: http://catwalkqueen.blogg.se
Postat av: Maria

Du vet ju redan vad jag ska göra, du har ju läst hemliga bloggen ;)

2008-01-02 @ 21:32:24
URL: http://catwalkqueen.blogg.se
Postat av: Linda

Gud vad du kämpar gumman, jag beundrar dig verkligen! Jag är så glad för din skull att du äntligen nått ditt mål och fått den utbildning du vill! Snabbheten kommer med tiden, du måste bita ihop nu "i början" då det fortfarande går lite trögt. Herregud, du gick ju precis klart din utbildning, vad förväntar du av dig själv?! Uppenbarligen har du gåvan att skapa och få till vackra naglar så det är bara att fortsätta kämpa gumman!
Jag tror på dig, det vet du!
STOR KRAM

2008-01-03 @ 07:07:28
URL: http://lindab.blogg.se
Postat av: Marie

men idag är det torsdag!
Vad gör du en dag som den här?
Ha det gott!

Kram

2008-01-03 @ 09:49:08
URL: http://marie2u.blogg.se
Postat av: Malin

Du är så duktig gumman!! Det kommer gå jättebra och stressa inte. Det är bättre att det tar lite tid än att det blir slarvigt ;) *krama om*

2008-01-03 @ 17:32:22
URL: http://mallin.blogg.se
Postat av: Lella

Du är så duktig, kämpa på. Jag går själv och fixar naglarna på salong, och jag fattar verkligen inte hur folk kan strunta i att höra av sig. Ni går ju miste om inkomsten, samt att en annan kund kunde ha fått tiden.

2008-01-04 @ 00:04:24
URL: http://fabulositysecret.blogg.se

Kommentera gärna inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0