Godmorgon

Inatt har Tyson sovit själv i egen säng, så jag har också fått sova lite. Men man sover oroligt! Igår kväll bajsage Tyson. Då var det jätte löst (som hela dagen) och det sista var iprincip vatten blandat med blod. Gissa om jag vart rädd? Jag slängde mig på telefon och ringde till Albano. Dom tyckte föst att jag inte skulle vara så orolig för blod i avföringen är ganska vanligt på hundar under stress och han har ju redan känslig mage som det är så hon tyckte vi skulle svälta honom en dag =s för att magen ska få vila och sen börja ge honom  ris och "vit" fisk i små portioner ungfär varannan timme (precis som i början) Eftressom vi redan kör med i/d foder  (för känslig magar) så kunde vi ge lite av det med. Han är ju trött på torsken så jag frågade om kyckling och det var ok det med. När han varit lös i magen innan (ofta till och ifrån) har han fått Pro- kolin (ett probiotiskt preparat som ges till djur med diarré och kräkningar.) och det kunde vi ge också. Och det finns ju hemma så :) Nu har jag tagit av tratten och han ligger i mitt knä alldeles lugn.. När tratten åkte av var det ju prio ett att tvätta och klia sig. Usch vad man känner sig taskig! "nej inte klia där, nej inte tvätta där" Det stod i pappren att han skulle fått dropp under op, och kunde därför kissa väldigt mycket. Men jag tycker snarare att han kissar mindre =/ konstigt! Det var dagens Tyson News hehe

Ikväll kommer Maria, Robert och Sofia hit. Det blir skojj =)

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0