Lill Prinsen är hemma igen


Då var han hemma igen. Så himla skönt! Han är trött lillfisen, sover väldigt mycket men jag antar att han precis som jag inte sovit så bra dessa 3 dagar.. Men han mår bättre och har aptit men får dock inte äta så mycket i taget då han inte ätit så mycket dessa dagarna på sjukhuset. Vi fick hem ett diet foder (mjukmat) som han fått att äta där som han ska gå på denna vecka och kanske nästa tills magen stabiliserat sig lite och sen har han ju sitt hypoallergic torrfoder från Royalkanin. Sen har jag ävan stått och kokat ris och torsk och kyckling så att han kan gå på lite snällt-för-magen-mat ett tag. Han ska också ha penicilin i 10 dagar. Dom vet inte exakt vad det kan vara han råkade ut för. Förmodligen någon sorts magsjuka. Blodprover är skickade och bajs prov fick vi ta och de la jag på lådan i dag så jag hoppas att det går fort att få provsvaren. Han barjsar fortfarande löst och ibland lite blod i fortfarande men Vet tyckte att det var bättre att han fick åka hem i lugn och ro med oss i stället för att sitta i buren och bli stressad, då kan ingen mage bli bra. Så nu är det special kost ett tag och INGET godis. :(

Skönt att han är hemma och mår bättre!♥



Kommentarer
Postat av: Dee

Skönt att höra att han mår bättre lilla gubben. Puss till Tyson och stor kram till dig.

2009-06-22 @ 19:30:55
URL: http://deelight.blogg.se/
Postat av: Jennie - Min resa mot drömkroppen

Jag åt lunch =), blev bara en senare middag.

2009-06-22 @ 21:40:35
URL: http://jennienennie.blogg.se/
Postat av: Emma-Lee

Lilla fisen :-(. Skönt att han mår bättre! Kram!!

2009-06-22 @ 23:35:20
URL: http://metrobloggen.se/emmalee

Kommentera gärna inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0