Trallallaaaaa

Jaha, klockan är bara 11. Jag är nästan klar och har käkat lunch och nu då? Känns som om klockan skulle vara typ 15 eller så..  *det vart ju uppstigning kl 7 i morse så var inte ens mottagningen öppen Gaah! Men ganska skönt att redan varit och simmat också. Men jag är trött trött trött. Kan inte klockan gå lite snabbare så jag kan åka och jobba och sen hem igen hehe. Vad ska jag hitt på nu då? Hmm, får vl gå å plocka lite här hemma tills håret torkat så jag kan platta det sen :)

Ta dig en funderare sålänge!


Vi har för bråttom i vår hektiska värld för att vi skulle ha tid att stanna och tänka på livets grundläggande frågor, såsom:  
 
Varför kommer pizzan fram snabbare till kunden, än ambulansen till patienten?

Varför finns det parkeringsplats för rörelseförhindrade framför skridskobanan?


Varför beställer folk en dubbel osthamburgare med stor pommes frites och Cola light?


Varför köper vi hotdogs i tiopack och korvbröd i åttapack?
 

Varför målar kvinnorna sina ögon med öppen mun?


Varför är inte ordet förkortning kortare?
 

Varför trycker vi på start när vi vill stänga av datorn?
 

Varför finns det inte kattmat som smakar mus?
 

Varför står det på hundmatburken 'ny bättre smak', vem har testat detta?
 

Alla känner väl till flygplanens svarta låda, som alltid håller sig oskadd. Varför tillverkar man inte flygplanen av samma material?
 

Varför trycker du fjärrkontrollens knappar hårdare när batterierna är nästan slut?
 

Varför tvättar vi handdukarna, händer är väl rena när de torkas?
 

Varför använde Kamikaze-piloterna hjälm?
 

Hur har man fått skylten 'gå inte på gräsmattan' ut till mitten av gräsmattan?
 

När ett ord är fel i ordboken, hur vet man det?
 

Har arbetarna på Lipton kafferast?
 

När jag köper en ny bumerang - hur blir jag av med den gamla?
 

Varför har byggnader som ska var öppet dygnet runt överhuvudtaget lås?


Kommentarer
Postat av: Linda

Fan vad duktig du är gumman!!! Jag steg nyss upp och du har hunnit göra MASSOR! Imponerad är vad jag är, jajamensan! =)

2009-03-17 @ 11:19:02
URL: http://lindab.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0