Hatar...

.....den här tiden på året!!!

Det är vinter, sviin kallt och massor med snö. Mörkret gör en vansinnigt deppig! SL suger! Igår satt jag på pengeln till jobbet 1 timme och 5 min. Den resan tar i vanliga fall 20 min. Jippie! NOOT! Varje dag är det stora förseningar och inställda tåg. Jag har ingen som helst lust att göra någonting annat än att ligga i soffan och deppa ihop just nu. Inget känns kul.

Mitt så kallade dröm jobb går rätt bra just nu. Det är fortfarande skit kul att jobba med naglar! MEN Det är detta med bokföing... Jag har köpt ett bokföringsprogram som Björne (min revisor) har rekomenderat. det ska vara sååå enkelt att bokföra i det OM man hade allt i sin ordning. Vilket jag trodde att jag hade. Men efterssom jag inte har någon som helst aning om hur man egentligen ska bokföra och göra med allt runt det så har jag gjort ganska mycket "fel". Så i helgen åkte jag hem till mamma och satte mig med bokföingen med Hasses och mammas hjälp för att det skulle bli rätt en gång för alla. Det var INTE LÄTT ska jag säga! Vi hann väl bokföra 3 månader och jag hann både bli förbannad och ledsen. Främst för att jag inte fattar. Jag fattar verkligen NADA!? När jag väl tror att jag fattat så visar det sig att det var precis tvärtom man skulle göra. Frågade mig själv varför jag inte kunde födas med en hjärna istället för att kunna arbeta med händerna. Då hade jag sluppit allt detta! När det var dax att plocka ihop allt och åka hem skulle jag först göra en säkerhetskopia och stoppar in usb minnet.. Vad tror ni händer? Jo, dator helvetet dör. Då bryter jag ihop totalt! Jag orkar inte mer! Datan är död och allt är borta! Jag ger upp! Jag ks inte ha eget företag. Det är inte värlt detta! Jag skiter i allt och börjar jobba på dagis igen! Jag tar mig inte hem själv så jag blir hämtad av Linda som sitter och kör från bagis ända ut till mamma för att köra hem mig och sen vända hem igen. Helt makalöst! Tack Linda! ♥ Kommer hem och får tröst och pepp från Jimmy.
"Allt ordnar sig. Vi ska hjälpas åt" Älskar dig Jimmy!♥

Det visar sig att det är mitt virus programm som stoppar bokföringsprogrammet och jag får hjälp att få igång allt igen. Allt var kvar i datorn som tur var! :O) Men.. det är långt kvar till slutet! Men när det första året 2009 är klart så blir det enklare. För då gör jag ju rätt på en gång så slipper jag hålla på!

Kan jag bara få liite medvind nu tack. Annars går jag sönder! :O(

Nya tag nu Jessica!




Kommentarer
Postat av: Linda

Men vad skönt att allt var kvar iallafall. då var ju inte allt förgäves arbetat! och du ser det kanske inte med just detta är en liten pust i medvind. Det kunde varit borta.

Kram på dig gumman. Du kommer komma ikapp snart!!

2010-02-02 @ 21:51:51
URL: http://www.buddy_linda.bloggspace.se
Postat av: Catwalkqueen

Haha tack =)



Du ska se att allt ordnar sig! Det känns krångligt och knas i början, men det ordnar sig ska du se.

2010-02-03 @ 11:03:44
URL: http://catwalkqueen.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh gumman... Tack för din fina kommentar i min blogg. Jag tänker på dig med otroligt ofta. RING om det är nåt! Du vet var jag finns... Stor kram

2010-02-03 @ 12:46:12
URL: http://lindab.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej hej!!!

jag e duktigt imponerad att du har tagit tag i den där j-la bokföringen! Jag hatar det, men du kommer att fatta till slut :-) Jag trodde aldrig att jag skulle kunna få in sånt där i hjärnan, med ibland tänds ett litet ljus :-)

/Lina Studio LiLo Karlshamn

2010-02-11 @ 21:02:46

Kommentera gärna inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0