Bryta parkett golv

Man klarar mer än man tror!

Jag skulle ha haft svärmor på besök på jobbet i eftermiddag men hon kände sig inte kry så jag fick en ledig dag idag. Satt vid datorn och sneglade på golvet som Jimmy skulle ta tag och riva i em när han kommer hem efterssom containern ska komma hit imorgon. (containern kommer bara några gånger per år och utan bil och körkort blir det svårt att forsla bort allt skräp när man renoverar) Funderade på om jag själv skulle ta tag i de. Men när jag fick kämpa som ett djur med en skruvmejsel för att försöka bända upp tröskeln insåg jag att detta kan bli svårt. Jag vet, med en skruvmejsel fattar väl vem som helst att det inte går att bända upp ett helt vardagsrums golv med. Men jag tänkte inte så långt haha. Jag tänkte till lite (wow haha) och kom på att vi faktist har en kofot någonstans. Så jag letade på den och började lite försiktigt med en halv planka...

Hmm, det här kan ju bli riktigt kul tänkte jag och vist fick jag kämpa som ett djur å ha av en nagen mitt i allt men efter att ha hittat ett par vinter handskar i lådan så.. fan vilken byggare jag är Hahahaha! Se själva!

Efter många om och men kunde jag flytta alla möbler med hjälp av hela min kropps längd liggandes och spjärna mellan vägg och möbel. haha, skulle haft kort på det med, men det är liite svårt när jag är ensam!

Dyng svettig och helt slut försökte jag mig på att flytta tillbakan soffan igen med icke! Den gled inte så lätt utan golvet under sig hehe. Den får Jimmy och jag hjälpas åt med när han kommer hem.

Nu har jag fått ut min träning ändå, fast jag skulle haft vilodag idag ;P

Kommentarer
Postat av: Hanne

Oj vilket initiativ:) Bra där! Va sa Jimmy när han kom hem till sin HANDY-woman?:)

2010-09-20 @ 18:09:15
Postat av: Catwalkqueen

Vad ska ni lägga på för nytt golv nu då? =)

2010-09-20 @ 19:36:38
URL: http://catwalkqueen.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0