Brumm bruummm

har varit i Nynäs, Ösmo och Sorunda med den gröna faran och gjort vägarna osäkra i helgen haha

Tycker jag blir bättre å bättre på det här med växlingar och att titta i backspeglarna :) Har övat lite på motorvägen å så hihi. Men jag behöver lixom lite mer utmaning än vägarna därute nu känner jag! Kan det där nu! Förhoppningsvis kanske jag ska ut på en lång tripp i helgen men det är inte riktikt bestämt än men hoppas kan man väl alltid!?

 

Ni som nyligen tagit körkort.. Jag har en liten undran.. Det här med att man ska köra miljövänligt å så.. Min körskole lärare säger ju att man ska hoppa över växlar för att köra miljövänligt men då säger Hasse att man inte alltid ska det. Som tex när man ska upp i fart snabbt och så. Hur är det?! Ska man eller ska man inte hoppa över växlar om man vill komma upp i fart snabbt tex om man kommer från en utfart in på en 70 väg tex??


Kommentarer
Postat av: sofia

Man ska inte hoppa över växlar om man snabbt ska upp i fart, däremot är man inte kvar så länge på varje växel istället..

2011-04-18 @ 14:28:53
URL: http://minsakalladetraning.blogspot.com

Kommentera gärna inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0