Körlektion 12 och 13

Såg att jag missat att skriva om den förra körlektionen...

Det var samma tragglande med uppfång och krypkörning med skymd sikt i villaområdet.. Vet inte vad jag pysslade med alls den gången.. Sa han "sväng till vänser" å jag svänger till höger flera ggr. Glömde blinka, missade en gående vid ett övergångsställe (som visseligen inte ens var i närheten då Ulf ställde sig på bormsen i panik för att hon faktist kanske skulle behövt sänka farten för att vi skulle förbi. Det finns inte en jävel som stannar innan man ens hunnit fram till övergångsstället som gående.. Meen jag antar att det var för att markera?) Det var en sån dag att man kände för att ge upp å det var så lååååååångt till kortet.

Men!
Idag fick jag nya utmaningar! (Äntligen!) Jag fick träna på att backa vid vägkanten, att backa från mitten av vägen till vägkanten och även backa runt hörn. Å jag måste faktsit säga att jag är jävligt duktig på backa! Mihihi Ett litet fel en enda gång för att jag vart lite stressad då det kom en bil bakom.. Men till och med Ulf sa att det var mycket bra backat flera ggr. Sen körde vi på lite större vägar vid rödlysen och så. Jag är för seg i starterna säger Ulf. Jag måste gasa på ordentligt för det var några gånger det nästan hann bli rött innan jag hade kommit igång. Men jag körde bättre mot slutet av lektionen. Idag vardet en nice dag!

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0