Vilse i sumpmarken

Jag gick på en lång promenad igår å testade lite nya vägar. Hittade en super fin väg att gå, helt underbar i det fina vädret!



Tittade på en karta å tyckte att det såg perfekt ut att gå runt hela sjön å det skulle bli en riktig lång promenad. Stigen blev smalarae och smalare och så vart det skog.. Lite lebbigt! inte en människa så långt ögat kunde nå å bara skog skog skog men jag gick gick på å tänkte att det här blir nog bra det. Plöttsligt försvann stigen å jag det var massa fällda träd som låg mitt i allt så jag tog en liten omväg runt allt och tyckte att stigen såg mer ut som en häst stig å mycket riktigt befann jag mig mitt i en häst hage. Jag hade ju sjön vid sidan av mig hela tiden men pga sumpmark så var jag tvungen att vika av och tillslut var jag vilse i sumpmarken. Lite halft panik slagen börjar jag springa för det var inte så jätte mysigt där mitt i skogen. Tillslut hittade jag tillbaka till den försvunna stigen och fick möte av en gammal äcklig gubbe. PANIK slagen sprang jag hem på den smala stigen å fick ont lite här å där då jag trampade snett mest hela tiden...

Hahaha, jaja.. man kanske inte ska ge sig ut på såna promenader själv men jag fick ju inget sällskap :(

Var ute å virrade i 2,5 timme och fick ihop till 1,1 mil :O)

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0