Spring intervaller

Fick inspiration av Emma- Lee till att köra spring intervaller idag. Det gick bra trotts illamående.

Jag sprang 80 sek först på 9.0 och så gick jag 80 sek på 6,3.
Sen höjde jag när jag gick till 6,8.
Tillsut höjde jag spring intervallerna till 80 sek på 10.0 och dom sista min sprang jag på 10.0

Jag tänkte att jag skulle köra 30 min men sen kom jag på att jag ska börja träna på dom där 5 km till vår ruset :) Å jag måste ju säga att förra året sprag jag på 35 min helt otränad och höll på dö hehe å nu tog jag det relativt lugnt och körde intervaller och klarade 5 km på 38 min.

DVS att jag kommer få bättre tid i år hihi

Målet är alltså att trappa upp och tillslut kunna springa 5km utan att stanna och vila :)
Det borde jag väl klara på 4 månader?

Eller jag menar: DET SKA JAG KLARA!!!

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0