Min kropp funkar som en klocka :)

Det kanske är så kroppen ska funka hela tiden men efterssom jag har misshandlat min kropp så är detta nytt för mig. Jag är ju van att inte äta någonting under dagarna, kanske högst en chokladbit eller typ nån sorts måltidsersättningsdryck å och sen äta nåt snabbt på kvällen. Efter att Emma- Lee jobbade fram ett mat schema till mig så ser min dag helt anorlunda ut:

Mitt matschema

09.00
Herbalife + vitamin

10.30 250g keso + en frukt

12.30 200g Kyckling/kött/fisk, 5g olja (gärna rapsolja) 300g grönsaker (broccoli, blomkol,sparris,morötter, haricoverts och liknande mer "matiga" grönsaker)

15.30 250g lättkesälla med funlignt/ en burk mackrill i tomatsås/ keso+ frukt/ 2 kokta ägg/ naturell yoghurt med frukt + 20g nötter

18.00 samma alternativ som ovan

21.00 Se lunch

Jag ska vara ärlig och säga att jag inte har druckit herbalife innan träningen för att jag efter några veckor med detta schema höll på svimma på träningen så jag fick börja äta frukost. Gladelligen efterterssom jag inte kunnat äta frukost förut :) Å tro det eller ej, har börjat älska frukost :)

Sen ett tag så häll jag nästan på att kräkas på varma grönsaker så jag bytte ut dom till vanlig sallad ibland. Men nu kör jag mest på varma igen :)

När mina 3 timmar mellan målen gått är jag riktigt hungrig å bara måste stoppa i mig mat. Annars börjar jag må illa som tusen för att magen är så tom hihi Skön känsla att kroppen funkar som den ska :)

Emma- Lee håller på att jobba ihop ett nytt matshema till mig efterssom jag står still på vågen tyckte jag att jag behövde förändring. Hon tyckte då att jag ska chocka kroppen med typ kaffe (blä) och morgonpromenad 90 min en vecka å se om det händer något för det kan vara så att min kropp har börjat "vänja sig" vid den träningen jag gjort under 14 veckor nu. Sen ska hon fixa 2 "sänkardagar" å en "höjardag" så får vi se vad kroppen säger hihi. Återkommer mer mer info om maten :)

Kommentarer
Postat av: Emma-Lee

Vad bra att du börjat med frukost :-D Vad äter du då? Kan vara bra för mig att ha i åtanke i och med det nya upplägget ;-D

Kram!

2011-03-09 @ 20:40:55
URL: http://emma-lees.blogspot.com
Postat av: jess

Det har funkat super bra med keso och frukt! :-)

2011-03-10 @ 08:57:54
URL: http://princessjess.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0