Min kropp säger nej- jag lyssnar!

Har sovit som en gris hela natten förutom ett toalett besök som alltid. Vaknade vid 7.30 tiden då jag brukar gå upp men kände att kroppen sa ifrån. Så jag bestämde att det blir 2 vilodagar denna veckan. Idag och imorgon så får vi hoppas att jag kan gå som vanligt till gymmet på lördag! Det får bli en hemma fixar dag idag helt enkelt. Har massor att göra som inte hinns med nu när jag tränar så mycket. Men jag känner att jag vill prioritera träninger för att jag mår så bra av den. Det är konstigt egentligen. Ibland känns det nästan som folk blir arga när jag berättar om min träning och min kost.. har fått kommentarer som "Tycker att man måste ha ett liv också".. Men vafasen det är väl MITT val?! Jag tränar för att jag mår bra av det! Vist kan jag väl hålla med om att dieten jag går på nu inte håller i längden, men det är inte meningen heller. Å det är bara att inse att jag inte bara kan skita i allt å äta vad jag vill för då går jag upp. Det är som en sjukdom detta, då strängt matintag är min medecin kanske man kan säga? Jag väljer inte bort allt för träningen, ska tex ha en lite "utsvävar dag" imorgon då det är begravning för min älskade mormor. DÅ kommer jag fika lite efteråt å jag ska bort till Motala en helg på fest, å då funkar det inte att dieta så jag kommer nog äta ett å annat den helgen med, Det känns typ som att man måste redovisa att man faktiskt har ett liv också. Bara för att jag bestämt mig för att må bra!? Det är något som inte stämmer här!?

Strunt samma. Har nu ätit min frulle och hör hur lägenheten skriker efter lite fin putsning ;)

Kommentarer
Postat av: A Kay

Jag hatar den kommentaren "att man ska ha ett liv också". Man får väl leva som man själv vill? Man har mer liv om man sitter och hetsäter godis framför en film med någon man känner, än när man tränar enligt vissa. Träningen gör att man mår bra, att man kan leva. Jag har tid till andra saker ändå! Åååå. De var bara avundsjuka på att du är så duktig! Du gav den personen dåligt samvete.



Och usch med begravning. Jag blir alltid ledsen på begravningar, även om jag inte ens känner personen som det gäller. Hoppas den blir fin och ärar din mormor! Och självklart ska du få fika då, det skulle jag gjort.



Kram på dig!

2011-05-05 @ 14:15:47

Kommentera gärna inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0