En utmaning

Blev utmanad av: Linda


1. När är ditt BF datum?

1 Juni

2. Har ni tagit reda på kön?

Jajjamen, En flicka har dom sagt att det är hela 2 ggr ;)

3. Hur länge innan du blev gravid hade du känt att du var redo?

Länge.

4. Vad har du haft för cravings?

Vet inte om jag haft direkt nå cravings.. Ibörjan livnärde jag mig på nyponsoppa och skorpor men det var mest pga att jag inte fick i mig något annat när jag mådde så illa. Sen undrar jag om hon inte kommer se ut som en banan stackarn för bananer har jag ätit MÅNGA av under hela graviditeten, Men det är inte för att jag varit sugen utan dom har funkat som ett mellanmål. Har väl varit sugen på saker i omgångar, ätit å sen bytt sug hehe.

5. Vilken/vilka är din värsta gravidkrämpa?

Tidiga ONDA sammandragningar, RYGGVÄRK, Svullna händer och fötter så här nu i slutet..

6. Är du nervös inför förlossningen?

Både och. Försöker att inte tänka så mycket på det.. Jag kan inget styra där. Det går som det går. Är inte så rädd för att det ska göra ont för det vet jag att det kommer göra, det jag mest är rädd för är att nåt ska hända vår lilla tjej och vi måste åka hem utan henne :/

7. Hur har ni förberett hemma för bebisens ankomst?

Jajjamen, Rummet står klart, säng och vagn är bäddade. det mesta är fixat.. Lite småsaker som fattas bara men som det inte är någon panik med just just nu.

8. När kände du första sparken?

I v 16/ 17 där någonstans. Minns att jag inte riktigt fattade att det verkligen var sparkar men senare när det blev lite mer tydligt så viste jag att det var tedan då :)

9. Skulle du kunna gå igenom en graviditet igen?

Som det känns nu nej.. Har haft det rätt jobbigt. Men jag skulle ju vilja ha 2 barn.. Men alla runt om säger att man glämmer smärtan å allt jobbigt å jag vet ju dom som haft värre än mig som har 3 barn osv. Så vi får väl se ;P Den biologiska klockan tickar ju också å jag vill absolut inte ha ett barn till väldigt tätt inpå. Vi får se hehe

10. När tror du själv att din bebis kommer?

Jag har en känsla av att hon vill ut tidigare än beräknat.  Slutet på Maj kanska? Ska sluta med min medicin v27 så vi får väl se. Sen är det upp till lillfisen när hon vill ut. Det förvånar mig inte att om jag måste bli igångsatt v 42+0 bara för att jag trott att hon ska komma tidigare hhahaha

11. Vad är det bästa med att vara gravid?

Även om jag haft det jobbigt skulle jag ALDRIG vilja byta bort denna underbara känsla och upplevelse. Det är det mest underbaraste man kan vara med om att ha ett litet liv inom en som växer. Och inte vilket liv som helst heller. En blandning av mig och mitt <3

Jag utmanar: Victoria, Marty

Hmm, jag utmanar er gravida därute. Har massa vänner/bekanta därute som är gravida men just i denna stund kan jag inte komma på att någon skulle blogga...


Kommentarer
Postat av: Victoria

Jodå det går relativt bra, speciellt nu när jag är hemma och kan ta allt i min egen takt, däremot så är jag sjukt rastlös och hittar på mer än vad jag borde göra ( som att möblera om, själv...) Jag är sjukskriven heltid för foglossning som inte har varit nådig. Aah tack för tipset, kan vara bra att kolla in på när jag själv ska börja packa :P

Längtar som tusan!! men vem gör inte det :P hihi



tack för utmaningen! kul :D

kramis

2012-04-25 @ 16:04:39
URL: http://fruekman.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0