Söndagskväll- löptur

Sen söndagskväll+ storm ute- ingen som helst lust att göra annat än att ligga i soffan! Det var meningen att jag tidigare idag skulle få med mig min sambo ut på en långpromenad men det vart inget av det. Så bestämde jag med en kompis istället men det vart inge av det heller hehe. Lite små irriterad på mig själv att jag inte tog tag i det tidigare slängde jag på mig träningskläderna å stack ut på en löptur. Hade ett ärende att gå så jag tog inte min vanliga runda.. Asfalts löpning- mindre kul! Det resulterade i en sträckning på höger baksida lår. Suck!

Bara gilla läget!? Stretcha och smörja med tigerbalsam?? Någon som har något förslag som kan hjälpa???

Ialla fall känner jag mig nöjd med mig själv och är nu inte irriterad lägre :D

Det blev 4,3km på 34 min idag

Nu- en skön dusch å sen middag!

Kommentarer
Postat av: A Kay

Linnex (starkare än tigerbalsam), mjuk stretching och ingen styrketräning av baksida lår förrän det känns bättre.



Är det en lättare sträckning, vilket jag tror att det är eftersom du sprang, så tar det kanske tre fyra dagar innan det känns bättre. En riktig sträckning kan ta upp till en och en halv månad att läka. Det är små fibrer i muskeln som brister i för hastiga rörelser i fel läge. Värme kan fungera också, så typ en värmedyna ett tag innan du ska sova.



Gör det riktigt ont, eller om det blir värre, så kan det vara inflammerat. Och då är voltarentabletter bra i typ fem dagar (de går att ta en sån med en alvedon samtidigt om det verkligen gör jätteont), morgon och kväll.



Krya på benet!

2011-03-28 @ 12:33:55
URL: http://thefishwantstofly.blogspot.com/
Postat av: A Kay

Du kan säkert springa om du kör i lugn takt och ser till att hålla dig varm. Du känner bäst själv. Om det känns bättre redan så var det nog bara en liten sträckning och då kan lite snäll jogg öka blodcirkulationen så att det till och med kan bli bättre. Men gör det ont, om det ilar eller hugger till eller ökar i smärta, då får du sluta!

2011-03-28 @ 22:22:27

Kommentera gärna inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0