Dag 4

Då var det fredag då. Oj så fort det gick. Inatt har jag sovit =) Tro om man nästa vecka ska ta och börja träna?! Sara på utb har också world class kort så hon kanske vill hänga på =) Nu har jag bjudit in alla mina kompisar till att komma och göra manikyr. Vist dom måste betala men det är inte dyrt! Det skulle vara riktigt roligt om dom kom! Ska erkänna att jag faktist är lite nervös för läxan. Jag var så förbannat trött igår kväll så jag hade svårt att ta in det jag läste. Ändå satt jag med det nästan hela kvällen lite från och till. Grejjen är den att jag inte vet hur noga man måste berätta. Om man mäste berätta om alla ämnen som finns i och vad dom gör för nytta och så. Det är mycket konstigt ord så jag har svårt att memorera ord som jag inte är van att höra eller använda. Vissa ord fattar jag inte alls. Som regenererande. Jag kan fortfarande inte uttala det fast jag nu vet vad det betyder och har hört hur det ska uttalas. Men det går inte ihop sig i min hjärna =( Jag vill ju förklara med mina ord men det är svårt när man inte fattar vad det står hehe. Aja, det går säkert bra. Jag har aldrig kunnat plugga. Kommer säkert kugga på det stora slutliga provet också som vanligt med mina blackouter vid prov... Äh. ingen bra morgon idag! Nu- frukost! Ha en bra dag!


Uppdatering


Jahaja. Första veckan slut. Snacka om att jag har haft kul denna vecka! Och oj vad jag har lärt mig! Jag har idag fått gjort en klassisk manikyr, en spa manikyr och i dag äntligen fick jag min första Lyx spa manikyr. Precis när jag skulle gå hem kom en kunds ( en tjej på 11 år som ville ha halloween naglar) lillebror och vart lite avis på syrran för dom fina spindelnäten så jag frågade om han ville ha ett. Och jag vart faktist riktigt nöjd med resultatet. Men dom rätta produkterna går det super lätt =) Idag köpte jag 2 lack som jag har tänkt att jag ska öva att göra blommor och sånt med. Jag ska bli bäst hihi. Mitt huvud var typ fullt på förmiddagen. Jag skulle (som tur var) göra lyx spa manikyr på en klasskamrat och hade skrivit fel på min fusklapp så jag gjorde typ allt i fel ordning haha. Sen kom kunden och jag gjorde fel igen fast inte så mycke. men jag skyllde på mitt trötta huvud och hon var så gullig tanten och sa att det inte alls gjorde någonting och att man faktist lär sig på att göra fel =) Så det var ju skönt. Det var ju faktist bara min 3e dag. Ett bra avslut på dagen vart det idag. Nu ska jag ha lite helg fast jag ska faktist plugga lite i helgen med. -Det ska sitta om 6 veckor på provet :s Jajjemen!!!! =D

Måste bara tacka för erat stöd och era peppande kommentarer! Ni är så söta! ♥ Hoppas ni inte blir trötta på allt snack om utbildningen. Ni får säga till om ni tröttnar =)

Det första lacket är ett underlack med svag rosa fär för att gämna ut. Den andra heter 607 och den sista 604.

Nu ska jag och Jimmy ha räk macke mys framför tvn =)
Ha en super trevlig fredag.



Föresten gick det si sådär med läxan i morse men vi fick ha anteckningar bara vi kan det till slutprovet :S
Ny läxa till på måndag har vi fått. suck



Kommentarer
Postat av: Tessan

God morgon :)
Hoppas det går bra för dig med läxan.

2007-11-02 @ 09:06:48
URL: http://guapo.blogg.se
Postat av: Kristina

Hoppas det går bra idag gumman:) Kram

2007-11-02 @ 09:13:48
URL: http://thisis.blogg.se
Postat av: Carro

HEJ!! Men GUD vad ROLIGT!! Har du börjat med manikyrutbildningen!?! WOW! Vilken brud! Snacka om att ta tag i saken!! Vad kul!! Verkligen. Hoppas att det kommer att ge dig mycket, det tror jag att det kommer. Du som så gärna ha velat göra det såå länge. Bra gjort!! Lycka till! Stor famn med lyckokramar!!

2007-11-02 @ 10:56:23
URL: http://carolinehulinder.blogg.se
Postat av: Elin

Vad duktigt du är! Härligt att du äntligen fått sova. Det är som mormor brukar säga. "Men sömn tabletter!!! No somnar du förr eller senare"

2007-11-02 @ 14:38:00
URL: http://prinsipesans.blogg.se
Postat av: Elin

jag utmanar dig.. kolla in mitt inlägg frågeutmaning...

2007-11-02 @ 15:19:30
URL: http://prinsipesans.blogg.se
Postat av: Marie

när börejar ni? 09.00??

2007-11-02 @ 15:32:24
URL: http://wildness.blogg.se
Postat av: maria

Regenererande = självläkande tror jag =)

2007-11-02 @ 15:38:20
URL: http://catwalkqueen.blogg.se
Postat av: Bella

Hejsan. Jag har som sagt varit life off senaste tiden, inte mått så bra men jag har svarat förrut ofta. :) Men men, jag får väl blir bättre på det nudå :) Tc, kram

2007-11-02 @ 16:22:36
URL: http://wiildthiing.blogg.se
Postat av: evelina

jag tycker det är kul att läsa om utbildningen jag =) förstår om du tycker det är KUL =)
kram

2007-11-02 @ 22:18:39
URL: http://evelinastrand.blogg.se

Kommentera gärna inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0