Lilla lilla Tyson..

Mitt lilla hjärta har haft konstiga saker för sig i natt... Det började sent igår kväll. Jag var på g att lägga mig, kl var väl kring 24 tiden någonstans och Jimmy märker att Ty håller på att bita på soffan på ett märkligt sätt. Han blir arg men Ty fortsätter.. Efeter ett tag ropar han på mig och säger att jag ska kolla till honom att han beter sig konstigt. Han liksom tuggar, rullar med tungan, sväljer, slickar och biter.. Först blir jag alldeles kall.. Fick en känsla i kroppen att något var riktigt fel och att detta kanske var slutet för vår Ty. Nästa sekund känner jag ångesten komma och paniken stiger. Jimmy som sitter och spelar ser paniken i mig och slutar efter många om och men spela och jag försöker som att kolla om det sitter fast nå hårstrå i munnen å halsen eller så. Sen började jag fundera på att Ty fick fisk av mig i maten och kanske var det ändå ett ben kvar som har fastnat i halsen..? Jag ger honom vatten och han dricker massor å sen slänger jag torrfoder till honom oach han är ändå pigg och glad och busar med och äter ganska mycket i hopp om att det där eventuella fiskbenet ska åka ned med maten. Men det fortsätter. Jag tar tillslut telefonen, vid det här laget har det gått en 20 min säkert. När jag ringer till Albano är det inte öppet och vi hänvisas till Bagarmossens djursjukhus som jag också ringer och dom har inte tid att svara pga att dom måste ta hand om djuen.. Så vi hänvisas till ett betal nr som kostar 20kr / min att ringa. Jimmy tycker att vi ska avvakta efterssom han ändå är pigg och glad å äter och dricker så vi går alla in i sovrummet för att försöka sova. Men Jag är ju på helspänn och Ty är orolig så vi kan inte sova. Ty förtsätter med sitt slickande.. Han slikcar på allt. Knoppen på en spik, läcken, damm ja allt verkligen.. Han dricker vatten och knaprar torrfoder som en tok och han börjar bli trött. Försöker att lägga sig och slappna av.. Då går Jimmy upp och söker på internet om liknande fall men inget tycks vara liknande Tys symptom.  Tillslut går Ty själv å lägger sig i sin säng och somnar. Vi sover på helspänn i väntan på att kl ska ringa för att vi ska åka till Bagis så fort vi kan a oss dit utan att ta natt trafiken. Man vaknar av minsta ljud från Ty så man har inte sovit så mycket i natt. Nu sitter jag och försker koma fram på Bagarmossens telefon för att prata med någon.. Vi får se vad dom säger.. Jag gissar att vi ska åka in..

Kommentarer
Postat av: Catwalkqueen

Nej men! Det har du inte sagt något om! Och jag som bara sitter och öser ur mig om Wilma =S



Har inte plats eller råd just nu att ha skor, så många storlekar ju =S

2009-12-14 @ 08:53:33
URL: http://catwalkqueen.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0