Lite snack om mät, mat och träning

image1627Ser inte fram emot morgondagen. (Mätardag) Jeg vet inte, men jag har fått för mig att jag har gått upp igen. Sist gick ju mätningen väldigt bra tyckte jag. Men nu... Jag vet inte om jag vill! Skulle egentligen mätt mig förra veckan men sket it. Nu får jag faktist ta tag i detta! Jag har ju skött mig *harkel, host* inte så bra på helgena *host* I veckorna, Vägt all mat och kämpat emot sötsuget. Har börjat tänka om när det gäller mat. Att jag tex köper fullkorns pasta lätt produkter som yoghurt. Sen har jag börjat köpa Vikväktarnas müsli. Helt ok! Inte käka så mycke korv och sånt. Fy satan va kalorier det är i en "dennis korv" Helt sjukt! bara 2 korvar är en hel middag + lite till. Sen ska man ha bröd, senap och ketchup till också.. oj oj oj säger jag bara. Äter väldigt mycke kyckling! Men det är så gott så det tröttnar jag inte på =) Å som jag saknade ris och pasta när jag gick på Ninas "diet" (potatis har aldrig hört till favoriterna) Jag är lycklig igen hehehe. Det passade inte mig att leva på det viset. Detta är faktist rätt lätt. Det jobbiga är att man ska väga allt hela tiden. men man kommer in i det ganska fort när man väl börjat. Det är det väl värt OM det nu ger resultat såklart!!! Jag längtar till att gå till gymmet köra spinning och core och innan sjukskrivningen fick jag ett nytt schema att gå efter på gymmet så jag vill dit!!!! Kommer jag igång ordentligt med träningen + att jag äter rätt MÅSTE det ju bara hända grejjer!!! Nä, nu ska jag fixa lunch till imorgon.

Kommentarer
Postat av: Linda

Även om du gått upp lite imorgn, vilket jag inte tror du har men OM du gjort det, så är det inte hela världen. Jag lovar att du inte gått upp lika mycket som jag gjort efter min förra vägning: + 4 kg!!! Jag tror på dig, börja gör det du med. Du sköter dig ju bra i veckorna och du har fått en helt ny insikt i vad som är bra mat och inte. Det är skitbra!! Fortsätt såhär nu och krya på täppta näsan. KRAM

2007-10-02 @ 19:24:14
URL: http://lindab.blogg.se
Postat av: nina

Grejen är att du hattar ju hit och dit hela tiden med allting.. du måste sätta upp ett vettigt mål.
annars kommer du tyvärr bara att gå upp..

2007-10-03 @ 12:56:55
URL: http://ezapeza.blogg.se

Kommentera gärna inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0