varning för känsliga läsare

Då var jag hemma från op bordet.. Det har gått bra med mig! Men det var det äckligaste jag varit med om att opereras vaken med lokalbedövning! Denna gången var jag faktist ganska nervös också. Jag kom in i sal 1 och fick klä av mig och lägga mig på en brits eller vad man ska säga.. fick ett varmt täcke på mig och sen var det dax att tvälla med alcohol och sedan klä in mig i gröna "lakan". lakan även för ansiktet så att jag inte kunde se något och det var nog tur det! För när Dr. G kom in och skulle bedöva mig med vad som kändes var en MEGA spruta och stack minst 20 ggr på varje sida höll jag på dö av både smärta och obehag. Usch jag som har sån sprut skräck! Sen väntade hon lite och efter en stund började hon göra någonting och frågade om jag kände något och vist gjorde jag det. AJ SOM FAN! Så hon fick ropa in mer bedövning. Stack några ggr till på varje sida AAAAAAAAAAAAJ! Det vart kallt och konstigt. Jag kände hur jag spände mig och när jag tittade på det vita taket började det nästan snurra i huvudet. Så var det dax för kniven... Jag kände hur hon ryckte och slet och hur blodet rann ner på sidorna där jag inte hade bedövning. Efter ett tag luktar det bränt och jag börjar fundera på om utrustningen håller på brinna upp och ifrågasätter lite försiktigt men "nejdå lilla gumman hehehe det är vi som bränner" på dina blodkärl för att dom ska dra hop sig eller något liknande får jag till svar och det börkar nästan snurra mer. Se var det dax att dra i huden och sy ihop. Jag kände mig som ett köttstycke kan jag säga. Ja kan bara tänka mig hur man blir behandlad när man gör större saker =S och blir sövd =S Aja, i vilket fall känner jag varända stygn hon drar och hör hur nålen lixom går igenom huden nästan. Obehagligt! sen var det klart...

Nu får du hjälp på med kläderna och sen kan du åka hem....

Jaha, jag ställer mig upp efter att ha legat och spänt mig nästan en timme utan att ha ätit på hela dagen och OJ vad det SNURRAR!  På med kläderna och fort hem.

Nu sitter jag här och Tyson är inte hemma än... Jag hoppas allt går bra och att dom inte hittar någonting allvarligt!

Kommentarer
Postat av: Maria

Oki, vad ska veterinären ringa om?

Jag träffade på Dick =) Han ska bli pappa i maj! =D Det var så roligt att se honom.

2008-11-26 @ 22:01:17
URL: http://catwalkqueen.blogg.se/
Postat av: Marina

Moooäääähh! Vad läskigt! Känna blodet och höra stygnen....ryser Hoppas allt är bra med både dig o Tyson och att Jimmy servar lite;-) Kram

2008-11-26 @ 22:40:19
URL: http://mamasmurf.bloggspace.se
Postat av: Linda

Fy vad läskigt! Känner igen det där med att det luktar bränt, typ bränt kött och man vet att det är en själv som lukten kommer från. =S Men hoppas att det blir bra för dig i slutänden! Stor kram

2008-11-27 @ 06:35:41
URL: http://lindab.blogg.se/
Postat av: andrea

vad var det du opererade dig för? :)

2008-12-07 @ 13:40:13
URL: http://pickanick.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0