Klä för i helvete på hundarna kläder!!

Idag sa jag ifrån! Jag har flera dagar sett stackars hundar stå och trampa i snön å frysa så dom skakar..  Jag mår så dåligt när jag ser det. Jag vill bara ta av mig jackan å värma den stackars kraken.

Hussen stod fullt påpälsad å hundstackarn fryser så mycket att han inte vet vart han ska ta vägen. Jag undrar om inte hunden fryser? å får till svar: Äh, sånt trams, detta är en hund! Jag undrade om han hade lust att ta av sig sin tjocka jacka å gå ut å gå? Du ser väl att han fryser så han skakar?!? Så går snubben mot röd gubbe och mumlar nåt som inte lät så trevligt... De må se skit löjligt ut men tänk på hundarna!

På med kläder på hundarna som fryser!!!

Kommentarer
Postat av: A Kay

Håller med dig. En sak med jättehundar som har massvis med päls, men mindre hundar fryser. Annars får man ändå se till att gå fort så att de håller sig varma, och inte stå still och snacka med sina grannar. Mellanhundar kan klara sig, men inte om man står still för länge. Jag brukar gosa upp mig mot vovven om man måste vänta på tåget. Då blir jag varm också. :) Min brorsas hund och hans tjejs hund har alltid sånt där hundjacka/täcke på sig när de är ute.

2010-12-29 @ 11:35:16
URL: http://thefishwantstofly.blogspot.com/

Kommentera gärna inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0