Nu händer de grejjer

(Varning för as tråkit inlägg)

Jag har skjutit upp allt lääänge nu. Men nu var det dax att ta tag i den långa listan med massa måsten. Jag är rätt stolt över mig själv faktist. (Även om jag borde gjort detta för länge sen)

Jag satt i förrgår och ringde runt till Järfällas alla revisorer för att jag vill ha hjälp med bokföring/bokslut/deklaration för 2009. Men som vanligt ute i sista stund så hade nästan alla fullt upp. Men jag fick tag i Björne och vi bokade en tid på Måndag för att ta en titt på min bokföring och vad jag vill ha hjälp med.
Jag fixade också i ordning hela 2009 års bokföring, skatt och moms papper och drog ut årets månads bokföring så det finns för Björne att titta på. Beställde även ett bokföringsprogram som jag idag har instalerat och registrerat mitt företag i.

Igår fick vi svar från banken att vi fått lånet till lägenheten. Så snart är det vår :O) Det har inte varit lätt att bestämma hur man ska lägga upp lånet med allt.. Räntorna fasta eller rörligasa? Amortera eller emorteringsfritt? Ja, det är en hel värld det där.. Så satt jag och ringde runt olika försäkringsbolag som jag nu väntar in svar ifrån för att sen kunna välja vilken som är bäst. Jag har fixat ny e- legitiation så jag kommer in på mitt skattekonto.

Jag har även bestämt mig för att snart börja sälja MaryKay produkter. Men först ska allt ha lugnat sig med allt detta. För just nu räcker det som det är. Det är redan för mycket. Men snart snart :O)

Nu är allt detta klart men det finns fortfarande saker kvar att göra.

Jag måste:

-Ringa Tysons eventuella dagmatte för en träff med henne och hennes hund för att se om det skulle kunna funka.
-Bestämma mig för vilket försäkringsbolag jag ska välja och ringa dom för att "göra upp"
-få igång min bokföring i mitt nya bokföringsprogram.
-Ringa Lucilla.

Ja, nu kommer jag inte på mer just nu.. Men det är säkert något jag missat.

sorry för att jag inte uppdaterar så ofta längre men jag har ingen blogg lust just nu. Sen är det så mycket just nu.

Kommentarer
Postat av: Linda

Härligt tjejen. Det känns lite som att vi fått samma energi någonstanns ifrån. =)

och det låter som du fått en hel del gjort. Vi får ta den där bion nästa vecka och kanske ett glas någonstans och prata lite.

Saknar dig vännen.

kram kram

2010-01-20 @ 22:28:44
URL: http://www.buddy_linda.bloggspace.se

Kommentera gärna inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0