Mörbultad!

Igår var jag för första gången hos en naprapat. Annacarin tog ermot mig och så fick jag börja med att fylla i ett papper om jag var sjuk på något sätt, var jag hade ont osv. Har ju haft mest problem med höger axlel/skuldra men även höger höft och knä så jag fick ta av mig till bara underkläderna och lägga mig på en uppvärmd massagebänk.

Hon började med att vända/vriga/böja och trycka på mina ben ett i taget. Och hon märkte direkt att jag var mycket stelare på högersidan. Då fick jag vrida mig åt sidan så hon fick knäcka lite här å där å så kände hon igen och då kändes det mycket bättre. Sen kände hon i nacken och tryckte PRECIS på dom punkterna där det gjorde som ondast och hon hittade rätt punkter hela tiden och konstaterade att hela min höger sida var stel. Hon förstod att jag hade sån smärta som jag hade och hon vred och bände å knäckte även i ryggen och i nacken. Det kändes väldigt obehagligt men efter varje knäck kändes det bättre när hon gick tillbaka för att känna hur det kändes så det var samtidigt skönt och hel häftigt att hon faktist kunde känna precis och förklara varför och göra något åt problemet på plats. Sen gick hon igenom kroppen med massage och det var INTE av den njutbara sorten utan mer plågeri. Fy satan va ont!

Jag fick några stretch övningar som jag helst skulle göra flera ggr om dagen..Fick även tips om Bodybalance klassen på Sats som skulle vara bra för mig. Och en sån bokade jag redan samma kväll.

Efteråt kändes allt så lätt. Dom där spänningarna var nästan som borta och det var LÄNGESEN jag lände så. Jag var helt lyrisk efter besöket och bokade genast en uppföljningstid efter en vecka.

Timmarna gick och jag blev mer och mer mörbultad och det kändes tillslut som... ni vet som när man håller på bli så där riktikt sjuk å kroppen bara ömmar å man känner sig febrig å så! Precis så. Fick lov att skita i passet jag bokat för jag kunde omöjligt röra på mig..

Idag är jag MÖRBULTAD! Ångrar nästan att jag bokade en till tid haha.. Jag har världens ondaste lårkaka på höger lår och det känns som stora blåmärken på dom ställerna där hon var på som mest (där jag hade som mest ont) Var tillåme tvungen att gå upp i natt å titta om jag var helt blå på hela kroppen men det var jag inte.

Jag får nog vänta någon dag med styrketräningen är jag rädd :S Men jag har bokat im mig på spinning och core idag och imorrn blir det bodypump! Hoppas min kropp har återhämtat sig lite då. Annars skiter jag i den å kör på iaf ;)

Kommentarer
Postat av: A Kay

Du får absolut INTE träna efter behandling, det är farligt. Så det var tur att du struntade i passet. Du förstör effekten av behandlingen, och så har du löst upp massa spänningar som satt igång massa grejer som forsar runt i blodet. Man mår illa och måste bara sova. Så aja dig om du ens tänker tanken att gå pass igen!

2011-03-09 @ 23:05:13
URL: http://thefishwantstofly.blogspot.com/
Postat av: jess

Oj då.. :| konstigt att hon inte sa de då?!

2011-03-10 @ 08:59:35
URL: http://princessjess.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0