Det tar aldrig slut....

Helvetet började v 17 i graviditeten med onda sammandragningar sen svullnade man upp i händer å fötter å sen den jobbiga förlossningen. Efter att Tuva kom trodde man att allt skulle bli bra igen men då åker man på förlossningsdepression och så får Tuva Kolik. Blödningar och ont... tusen koller men inget är fel 3 mån efter förlossningen. 5 mån kollar igen å det visade sig att jag hade infektion på äggstockar och livmoder. Behandlas för det men tyckte förtfarande att jag hade ont men läkaren vill inte ta emot mig innan den redan bokade efterkontrollen, fast jag ringt å sagt att jag fortfarande har ont. Efterkontrollen visade att infektionenen är över MEN att jag inte läkt ihop ordentligt från snittet?!?!?!?! WTF!? HUR FAN KAN DOM HA MISSAT DET? Å hur är det ens möjligt? Frågan jag ställer mig är om dom gjort något fel när dom sydde ihop mig? Hade ingen aning om att detta kunde ske ens. Inte läka på 6 månader? Låter ju jätte konstigt!? Jag är så grymt trött på allt skit som händer med mig! Skulle helst av allt bara vilja grina. Var idag och frös mitt SATS kort... igen... Jag som trodde att jag ääääntligen skulle få börja träna efter att ha fått grönt med ryggen som jag går hos sjukgymnast/kiropraktor för. Han säger att han kännde skillnad efter bara en gång. Jag upplever att dom värsta huggen är borta men jag har fortfarande väldigt ont. ont ont ont.. BLÄ!!!!! Vill bli bra å kunna leva normalt igen!!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Kram!!

2012-12-06 @ 21:34:45
Postat av: marty

usch, stackare.. ja, du verkar följas av otur grundat på det jag läst i din blogg. hoppas verkligen du får ordning på det onda så snart som möjligt för så länge ska man verkligen inte ha ont!! usch, jag lider med dig.. ge inte upp, det kommer en bättre tid då du kommer få njuta av att vara mamma utan krämpor.
det är tur att du iaf har en liten goding hemma som ger dig den bästa tröst av alla, hon finns! :))

lycka till och krya på dig.

Svar: Även om jag har alla hemska krämpor så har jag världens finaste lilla tjej här hemma som har ett jäkla humör hehe
Jessica- Nagelterapeut

2012-12-07 @ 20:45:06
Postat av: Victoria

Men GUD hur fan kunde läkaren strunta i att ta emot dig??? Dom måste ju veta vilka komplikationer som kan uppstå efter ett snitt?!!! och om man fortfarande har skit ont efter 6 månader så måste de vara lite mer noggran kan man tycka..usch stackare!!

Ååh fick en tår i ögat av din kommentar! Upplevde inte heller samma glädje andra gången vi testade då var vi båda sjukt oroliga de första veckorna. Efter inskrvningen känndes det lite bättre men sen kom blödningen i v27 och då blev man påmind igen om att det är inte över förrän hon är ute...tungt var det fram till RUL i v32 när allt såg bra ut då så bara längtade man tills allt var över :)

Svar: Bra fråga!? Läkare... va ska man säga..?
Jag var nog orolig hela graviditeten att något skulle hända =/ Men tyckte ändå det gick i vågor.
Jessica- Nagelterapeut

2012-12-10 @ 14:11:00
URL: http://fruekman.blogg.se

Kommentera gärna inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0