Mitt i allt....

.. Hittade jag en hemsida. www.facketförändras.nu Där jag ställde frågan om vad som händer om man bryter ett kontrakt..
så här löd svaret:

Hej!

Tack för din fråga till FacketfFörändras.nu!


Du är skyldig att arbeta under uppsägningstiden, om ni inte kommit överens om något annat. Om du väljer att lämna anställningen utan att vara överens med arbetsgivaren, kan du bli skadeståndsskyldig om arbetsgivaren väljer att vidta åtgärder. Arbetsgivaren kan till exempel hålla inne intjänad lön etc. 


Olovlig frånvaro från arbetet kan vara saklig grund för uppsägning eller avsked, trots att du redan sagt upp dig själv. Om du blir uppsagd får du lön för den tiden du arbetar under uppsägningstiden, men om du blir avskedad får du ingen uppsägningstid och därmed inte heller någon mer lön.


Jag rekommenderar dig att prata med din chef och försöka komma överens om hur din anställning ska avslutas, för att undvika att du blir krävd på skadestånd


Med vänliga hälsningar

Experten


Kommentarer
Postat av: Maria

Ja fast det de svarar på är om du bryter ett kontrakt om du är anställd, det är inte riktigt samma sak.

2008-08-22 @ 07:10:58
URL: http://catwalkqueen.blogg.se/
Postat av: Maria

Nej eller hur va, du gör ju inte det? ;)

2008-08-22 @ 07:11:15
URL: http://catwalkqueen.blogg.se/
Postat av: Angelica L

Hoppas dagen har varit bra?!

Kram

2008-08-22 @ 16:08:04
URL: http://angelicalarss0n.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0