Beskedet

Jag ringde upp vet i morse men då var han upptagen så jag bad om att han skulle ringa upp mig när han hade tid. Mitt på dagen idag ringde han och berättade att det inte fanns något som kan göra Tyson frisk. Operationen var inget att diskutera. Det som fanns var medeciner som kunde lindra smärtan men inte göra honom frisk. Jag frågade om -OM han själv skulle tycka att vi skulle ta bort honom skulle han säga det? Han svarade att han inte hade något intresse av att hålla honom vid liv och att det var lite upp till oss och då sa jag att jag inte ville att han skulle behöva lida. Då sa han att det kanske är bäst att låta honom somna in. Jag blir så klart helt uppgiven och ringer till Jimmy och berättar vad Vet sagt och han reagerar först med att bli lite arg och menade på att det var hans åsikt. En människa ska inte säga att ta bort honom. Han vill inte ta bort honom. Jag blir ännu mer ledsen och känner att han inte förstår hur jag känner och jag känner mig ganska ensam och tom. Några timmar senare ringer Jimmy igen och är ledsen och säger att han inte vill fira jul i sorg och vill att han ska få vara kvar till efter nyår. Min första reaktion var -å va skönt han förstår mig, min andra reaktion var att -kul att gå hela jul och nyår och tänka på att man ska ta bort honom...? Jag säger att vi får prata mer när han kommer hem. Hela dagen sitter jag till och ifrån med tårar i ögonen och ibland sprutar det.

Tankarna snurrar fram och tillbaka att jag vill inte att han ska lida men tänk om medecinerna ändå skulle hjälpa... Om vi inte tar bort honom nu är det jag som står i skiten om det händer någonting då det jag som har honom hela dagarna när Jimmy jobbar. Det är jag som tar hand om honom när han mår dåligt, det är jag som ringer och pratar med vet, det är jag som åker fram och tillbaka med honom till vet, det är jag som badar honom, det är jag som har ansvaret att ge honom medecin, det är jag som oroar mig så fort han inte äter, det är jag som oroar mig när han går konstigt, låter konstigt, det är jag som inte sover på nätterna då jag vaknar med jämna mellanrum och tittar till Tyson att han inte fryser och att han mår bra. Det är alltså jag som "drar det största lasset" själklart oroar sig Jimmy också och han mår inte heller så bra men han kommer ifrån varje dag och slipper se förmidagarna när han mår dåligt vissa dagar. Det går upp och ner hela tiden. Oftast är han super pigg och glad och busig framåt eftermiddagen när Jimmy kommer hem. Det är då man börjar fundera på om det verkligen är rätt att ta bort honom. Jag känner att han är mitt allt och jag älskar den här hunden av hela mitt hjärta och vill så klart att han ska finnas med oss och bli gammal med oss. Men efter att Vet ringde idag från väsby kändes allt kört, jag hade inget hopp kvar. Jag ville åka in och låta honom somna in.

Jimmy kommer hem på eftermiddagen och vi börjar så klart att bråka om allt detta. Vi har olika åsikter och vi tänker och känner olika. Det är vårat beslut tilsammans och om det blir så att han måste somna in vill jag ha jimmy som stöd vid min sida och jag ska självklart vara ett stöd för honom. Om vi besämmer oss för att kämpa vidare vill jag också ha mer stöd från Jimmys sida och att han också ska ta lite ansavar, kanske ringa vet om det är något, kanske komma och hämta honom hos mig efter jobbet mm

Efter ett samtal från vet här hemma känner jag lite som Jimmy att jag vill vänta ett tag till för att E frågade om vem som tittat på honom och skulle höra sig för bland sina kontakter om det är kometenta människor vi har att göra med. Att hon skulle om det var hennes hund vilja att den bästa av dom bästa skulle ta en titt på hans fall. Och självklart vill jag att någon ska säga att det går att leva med osv Jag har ringt runt till dom fyra vet klinikerna vi haft kontakt med och frågat om dom kan skicka journal hem så att jag kan skicka till E så hon får ta en titt och kanske kanske hon kan hjälpa oss med att någon som i hennes ögon är den bästa av dom bästa och se om vi får samma svar där. Hon sa dessutom att att en medecin som vet i väsby sagt att man kunde testa på att den skulle man absolut inte ha när han har demodex då hans emunförsvar försämras och utslagen i pälsen kan blomma upp ordentligt. så det känns som att man vill ha ett till utlåtande från en annan neurolog innan vi bestämmer oss.

Kommentarer
Postat av: johanna

gud, jag tycker verkligen så otroligt synd om er alla tre. jag måste nästan läsa saker flera gånger om för att förstå att det verkligen står som det gör. jag hoppas verkligen att det finns något som gör att det löser sig, eller iallafall blir bättre för både er och honom. jag önskar er allt gott och att ni får de svar ni ständigt söker. kram Johanna och PK Giron.

2008-12-05 @ 23:36:56
Postat av: keit

Lille vän. Finner inga ord. Varför ska det finnas sjukdomar? Många stora Bamsekramisar från mig. Vet hur det känns förlorade juh Mynta. Tårarna räcker ju ej till. Och hoppet är det sista som lämnar en. Ha nu en riktigt mysig helg och ta hand om er. Pözzz

2008-12-06 @ 01:42:02
URL: http://www.vackranaglar.com
Postat av: Jenny

Gumman, jag vet inte vad jag ska säga, jag lider så fruktansvärt med dig Jimmy men speciellt lilla Ty.

Jag tänker på er hela tiden. Massor med kramar

2008-12-06 @ 05:34:43
URL: http://www.kennelnejmes.webs.com
Postat av: Maria W

Usch, lilla gumman... Jag håller med dig, det är superviktigt att både du och Jimmy tar ett gemensamt beslut, vad det än blir. Och att ni båda hjälps åt med allt kring Ty, det är ju för tungt att bära allt själv! Varma kramar från oss.

2008-12-06 @ 09:57:09
Postat av: Marina

Vad hemskt!

Min första tanke om medicinerna är väl att alla mediciner har biverkningar? Om det nu är den enda medicinen som tar bort smärtan kanske det blir på bekostnad av något annat...som med människor och cellgifter. Det tar bort cancer, men ger illamående, kräkningar och förlust av hår.

Sen är jag nog lite på din sida som du hade först...du tänker i första hand på att Tyson ska slippa lida, inte på att ni ska få en glad jul.



Men bra att låta någon annan se efter också. Andra utlåtande n är alltid bra. Hoppas bara inte för mycket...du har nog anant innerst inne sedan dag ett vad som komma skall.



Lider med er. Kram på er, från Falun

2008-12-06 @ 10:08:32
URL: http://mamasmurf.bloggspace.se
Postat av: Linda

Vännen min... Jag finner inga ord och jag blir så otroligt ledsen för er skull. Från dag ett har det varit en kamp. =( DU måste ändå ha i åtanken att du har gjort/gör allt i DIN makt. Om det visar sig att den bästa av de bästa oxå säger att Tyson inte bör lida och att hans tillstånd inte går att bota, så är det bäst för Ty att få somna in. Men jag kan inte ens föreställa mig hur du måste känna just nu...

Som du vet och som jag sagt flera gånger, jag FINNS! Ring eller messa om det är något, oavsett tid på dygnet. Stor kram

2008-12-06 @ 11:14:16
URL: http://lindab.blogg.se/
Postat av: Nilla

Nä fy vad jobbigt för er.

Jag tog bort min katt en av dom där speciella änglarna som man bara få någon gång i livet. Det va fruktansvärt jobbigt men på något sätt släppte oron direkt i hjärtat. Han va kronisk sjuk och det va också bara en fråga om tid. Jag väntade inte så länge som tur va. Visst va det fruktansvärt men jag vet att oskar har det bättre och jag är inte orolig längre att han har ont.

Kanske är en hjälp i denna mörka stund.

2008-12-06 @ 11:32:46
URL: http://pk.zoomin.se
Postat av: Daniel

Men vad hemskt att vet inte tyckte det fanns något att göra :(. Såg att han haft problem att "svimma" av här nyligen låter ju onekligen som det kan ha med trycket på hjärnan att göra. Usch måste vara en riktigt hemsk upplevelse. Kan bara hoppas att ni orkar kämpa på och gör det som är rätt för er alla tre.

2008-12-06 @ 11:45:11
URL: http://www.rathunters.dinstudio.se
Postat av: Sarah

Tänker på er

2008-12-06 @ 17:47:22
Postat av: Dee

Jag känner verkligen med dig, det är så otroligt jobbigt att behöva ta ett sånt heartbreaking beslut. Jag har själv fått göra det ett par gånger och vet hur dåligt man mår. Finns inget jag kan säga så det känns bättre men jag tänker på er och skickar styrkekramar.

2008-12-06 @ 21:29:49
URL: http://deelight.blogg.se/
Postat av: Pia o Inka

Jag lider något fruktansvärt med dig och önskar att det fanns något jag kunde göra! Att tvingas fatta ett sådant avgörande beslut angående det käraste man har, är inget jag önskar min värste fiende. Men tyvärr är det ens skyldighet som djurägare. Skickar massor av tröstkramar.

2008-12-07 @ 12:01:56
Postat av: stars in heaven

Åh jag förstår smärtan. Jag kan inte säga att jag kan känna den, men ja...

Jag själv hade en kanin för några år sen.



Hon fick kroniskt rinnande ögon, kunde inte tvätta sig själv. MEN hon var sprallig och verkade glad i övrigt. Enligt vetrinärena som "tog hand om henne" när vi var där. Sa att hon inte verkade lida så mycket. Men tyckte att vi skulle låta henne somna in för att det skulle bli tufft för mig att ta hand om henne på rätt sätt.



Men nej det gjorde jag inte. Jag tvättade henne (säkert två - tre gånger per dag), smörjde in henne runt ögonen. Jag kände att jag inte kunde ta bort henne av lathet. Och faktiskt så levde hon 1½år längre än vad hon skulle ha gjort. Och då var hon pigg och sprallig, nästan ända fram till den dag hon lämnade mig.



Det jag vill komma med min kommentar är att jag personligen skulle testa medicinen först.

Jag menar ibland sker mirakel <3



Men gör det som känns bäst för dig!

Jag finns alltid här ifall du vill prata.

Massor av kramar<3<3

2008-12-07 @ 12:27:08
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hej



Måste först säga att jag tycker så synd om dig och Tyson. Fy att behöva gå igenom det ni gör!



Jag tittade på Britney och jag tycker hon är en duktig artist. MEN, jag tycker hela hon såg otroligt sorglig ut, hon mår nog inta alls bra ch jag är inte det minsta avundsjuk på hennes liv.

Stackar människa att inte få kunna göra något utan vakter och rick för sitt liv.



Åsa

2008-12-07 @ 12:28:48
URL: http://wojtansblogg.blogg.se/
Postat av: Padma

Jag hoppas verkligen att det ordnar sig...Kram

2008-12-07 @ 18:06:42
Postat av: Emma-Lee

Tänker på er!

Kram

2008-12-07 @ 18:20:48
URL: http://metrobloggen.se/emmalee
Postat av: Fia

Jag lider med er :´(

2008-12-08 @ 12:21:21
URL: http://heavenlyme.blogg.se/
Postat av: Malin

Massor med kramar :´(

2008-12-11 @ 17:02:09
URL: http://www.sessanmalin.blogspot.com
Postat av: Karin

Stackare...kram på er.

2008-12-11 @ 23:10:56
URL: http://lightelegance.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0