Go förmiddag

Här sitter man och läser på PK sidor och jag vet inte varför men jag blir bara argare och argare. Jag ska banne mig inte beblanda mig med dessa människor! Jag menar visst vissa är jätte goa medans andra.... A, jag har inte ens ord... Jag känner mig ärligt talat bortskrämd från PK världen! Nu säger jag inte att det inte förekommer bråk och annat skit i andra raser för jag tror tyvärr att det är lite så här överallt. Men det är sanneligen helt sjukt hur folk beter sig.  "några" uppfödare är under utredning, Alltså, VET man att en människa har betett sig som skrot och misshandlat sina djur på ett eller annat sätt inte fan låter man då dom "gå fria" SÄTT DIT DOM! Ta bort dom från SKK så att alla förstår att detta inte är en bra kennel!!! Som kennel ägare trodde jag att det var DITT ansvar hur DU väljer att avla och om du har avlat fram en förbannat SJUK hund. Bryr du dig om det? eller du har ju fått dina pengar. så då skiter du i resten? eller? Gaaah! (Förlåt men vet du att du inte hör till dessa idioter så ta inte åt dig!) Kände att jag behövde skriva av mig lite ilska!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Förstår att du blir arg, det blir jag med bara av att läsa ditt inlägg. Är man upfödare har man ett ansvar att avla fram friska individer. Ett ansvar reprensentera sin ras på bästa sätt.

Inte att bara tjäna pengar!

Visst är det bråk inom andra raser, men tyvärr har det blivit en stor boom bland småraser. Idioter som avlar enbart för att tjäna stora pengar och inte tänker ett dugg på hundarnas välbefinnande.

Förlåt för en lång kommentar, men sånna här frågor väcker verkligen mkt känslor hos mig.



kram //pernilla

2008-12-19 @ 21:22:29
URL: http://pernillamariaa.blogg.se/
Postat av: Daniel

Förstår verkligen din ilska Jess.

2008-12-20 @ 06:10:38
URL: http://www.rathunters.dinstudio.se
Postat av: Pia o Inka

Det du råkat ut för är som väl är en ovanlighet. Jag förstår om du blivit avskräckt från Pk-världen, men du måste ha i åtanke att det inte har med rasen att göra, utan enskilda uppfödare som "chansar" i sin avel. Sen är det mycket beklagansvärt att du inte får någon uppbackning från din uppfödare, för jag anser det är uppfödarens totala ansvar! Sen håller jag med dig angående andra uppfödare som "hejar på" dessa kennlar, det är rent penibelt! Massor av julkramar till dig o Tyson.

2008-12-20 @ 10:59:36
Postat av: nathalie

Håller verkligen med dig.. Känner som fan för dig som behöver få gå igenom något sånt.. Fan ta dem jävlarna som bara bryr sig om pengarna, det är levande individer som får lida.

2008-12-21 @ 00:11:30
URL: http://sweetatti.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja jag kan bara hålla med dig, riktigt ruutet att först sitta o expremintera med levande djur, och sen dessutom inte ta ansvar för sitt fula agerande.

Usch säger jag bara.

Men vill oxå påpeka som det Pia skrivit, att du måste tänka på att detta inte har med rasen att göra utan enbart knäppgöka som tycker det är kul att expemintera o tjäna feta pengar utan att ha någon ansvarskänsla för sina avkommor. Sen är det verkligen beklämmande att folk sitter o "hejjar" på och stöttar upp denne person hela tiden, men troligtvis kommer dom dras ner i skiten tillsammans med denne uppfödaren...



Stå på dig vännen...



Kramar

2008-12-21 @ 18:34:27
URL: http://www.kennelnejmes.webs.com

Kommentera gärna inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0