Jobbigt det blir ibland

Nu är det ju så att jag SKA ner i vikt för att jag inte trivs i min kropp. jag vet att jag inte är tjock men jag har ca 10 kilos trivsel övervikt eller vad jag ska säga.. Jag vill kunna sätta på mig vad jag vill och trivas utan att känna mig som en stoppad korv!  När jag ser tillbaka på gamla kort fattar jag inte att jag kan missköta min kost på det viset jag gjort det senaste halvåret. Jag har ju inte ätit alls. Å när jag ätit har det blivit onyttigt. Hur kan man låta det gå så långt?  En sak som jag sagt är att även när jag vägde 10 kg mindre än nu (När jag borde tyckt att jag var fin) Kännde jag mig precis som idag.. Det är ganska skrämmande tycker jag. Man blir lixom aldrig nöjd. Jag tror jag har en ätstörning. Inte på det viset att jag inte äter alls eller kräks upp efter jag har ätit och inte heller att jag proppar i mig för mycket.. Utan jag har helt enkelt en lite snevriden syn på mat. Jag tycker tex inte om känslan att vara mätt men å andra sidan tycker jag alldeles för mycket om sötsaker så jag tror inte att jag skulle kunna bli sjuk på något sätt. Mitt problem är att jag har svårt att ta mig tid att äta och jag tycker att det är skönt att vara tom i magen, inte hungrig men inte mätt om man säger så.. Det är då sötsuget tar över.. Eller suget efter fet mat. Jag glömmer ibland att jag faktist fortfarande är smalare än jag har varit (tack och lov) Men den känslan med 15 kg till kännde jag mig också som idag så det verkar som att det inte spelar någon roll om hur jag känner mig i min kropp varken när jag vägde som mins eller mest, det är fortfarande samma obehag.

Bjuder på två "tjockis" bilder på mig


Men jag har ju även varit så här smal också

Å diet är dit jag vill igen!!

Kommentarer
Postat av: Jennie - Min resa mot drömkroppen

Ätstörning kan du ha även om du inte är sjukligtsmal. Det vet du va? Om du känner så så ta kontakt med läkare och sök hjälp. Gå nner långsamt är något jag an rekommendera då jag själv nu har upplevt det negativa med snabb vikt nedgång. Ju mer jag går ner ju mer missnöjd har jag blivit. Det är som att mitt självförtoennde försvinner i samma takt som kilona.

Vilken superfin bild på dig den sista. Inte bara kroppen nu då alltså utan hela bilden =)



2009-06-16 @ 23:48:11
URL: http://jennienennie.blogg.se/
Postat av: Emelie - EmeliesPlace

svar: tack! :)<3

2009-06-17 @ 17:22:49
URL: http://emeliesplace.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0