Hmmm?

Fick en kommentar på mitt inlägg SÅ JÄVLA LESS

Postat av: anonym (såklart)

Du äter för lite och därför ställer kroppen in sig på svält och sänker ämnesomsättningen.



Men jag skrivit in alla mina uppgifter om längd vikt mm mm på mabra.com vikt minskiningsprogram och dom räknade ut att jag ska äta 1386 kcal om dagen och jag överstiger oftast det... Så jag vet inte.. Borde det inte vara rätt då?


Uppdatering:
Fick ett bra svar av Emma. Lee

Emma-Lee  om Hmmm?:
Det dom räknat på är nog ditt BMR - dvs den mängd kalorier din kropp behöver för att överhuvudtaget existera. Sen måste du lägga till ett PAL-värde som är beroende av hur mycket du rör dig under dagen (sitter, står, går, äter, jobbar etc) och från det värdet kan du minska ner med ca 500 kcl för att få en optimal viktminskning :-).
Kram!

Men dom frågar ju om allt hur mycket man rör sig om dagarna och man får fylla i när man tränar så jag tycker att detta programm borde vara rätt?






Kommentarer
Postat av: Maria

Måste man bli medlem eller något för att kunna kolla hur mycket man ska äta?

2009-05-14 @ 20:58:58
URL: http://catwalkqueen.blogg.se/
Postat av: Jennie

Anonym har ju rätt i en sak, kroppen ställer in sig på svält om man äter för lite. Men så lite äter du ej. Man skall ju ligga ca 500 kcal under vad du egentligen behöver.. såsätt skall man förlora ca 0,5 kilo/vecka.

Men du kämpar och du äter ju bra nu. Var stolt för din kropp är stolt över dig =)!



2009-05-14 @ 21:04:27
URL: http://jennienennie.blogg.se/
Postat av: Emma-Lee

Det dom räknat på är nog ditt BMR - dvs den mängd kalorier din kropp behöver för att överhuvudtaget existera. Sen måste du lägga till ett PAL-värde som är beroende av hur mycket du rör dig under dagen (sitter, står, går, äter, jobbar etc) och från det värdet kan du minska ner med ca 500 kcl för att få en optimal viktminskning :-).

Kram!

2009-05-14 @ 21:10:01
URL: http://metrobloggen.se/emmalee
Postat av: Jennie

hoppas d e okej att jag länka till din blogg om inte så tar jag bort det snarast. ah en bra dag

2009-05-15 @ 07:14:37
URL: http://jennienennie.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0