Crossfit och backintervaller

Dagenspass var skit jobbigt rent utsagt! Jag kunde inte ens drömma om att det skull vara så här tufft! Jag var till och med gråtfärdig vid ett tillfälle idag hehe. Men fan va vi kämpade på!

Så här såg det ut idag:
  • 15 chins i smithen
  • 20 djupa benböj
  • 15 frivändningar (12 kg stång)
  • 15 bicepscurls (5 kg hantlar)
  • 20 situps
  • 15 armhävningar
  • 15 smithrodd (20 kg)
  • 10+10 fällkniven med rotation
  • 15 tricepspress mot tak (10 kg viktplatta)
  • 10+10 djupa utfall
  • 1 minut i planka
Detta utan vila gånger 3 varv!

Efter det så vart det backintervallerne på bandet. Hastighet 6 skulle vi köra på men jag kände av mina benhinnor ganska snabbt så jag fuskade å sänkte till 5,8 faktist. Men jag har ingen lust att förstöra mina ben redan andra dagen så att jag inte kan fortsätta sen. ICKE! Iaf så körde jag på hastighet 5,8 och så skulle vi varva 10% lutning i 1 min och 15% lutning i 2 min i 30 min. Det var tufft det med! Frågade Emma- Lee om benen efteråt å hon tyckte att jag kanske skulle köra mer på crosstrainern istället då man inte belastar benhinnorna på samma sätt där. Fan att man ska va så skadad då :( Kom just på att jag fick avbryta sista övningen smittrodd för min onda rygg. Jag kunde inte fortsätta för att ryggen gjorde så förbannat ont :O( Blir lite besiken på mig själv faktist! Men jag kommer nog träna upp min rygg nu å bli starkare å klara det fullt ut jag med! Possitiva tankar!!!!

Imorgon har jag en vilodag å så blir det superset ben på torsdag som också ska vara skit tufft haha :)


Kommentarer
Postat av: Emma-Lee

Hihihi inte vara gråtfärdig, bli arg och få ut ilskan på vikterna istället ;-D. Eye on the target ;-). Kram!

2010-11-30 @ 22:21:00
URL: http://emma-lees.blogspot.com
Postat av: Jess

svar: Hehe, jag hoppas verkligen de hehe, men just nu har jag svårt att tro dig ;) hehe. Tårarna kom idag av utmattning men jag har lätt för tårar även då jag blir arg hehe.

2010-11-30 @ 22:27:23
URL: http://princessjess.blogg.se/
Postat av: Linda

Satan, det lät verkligen skittufft! Men vad stolt du måste vara över dig själv som klarade av passet!! Du utmanar dig själv hela tiden ju och din kropp klarar säkert mer än vad du trott innan. Var inte besviken på din kropp gumman, den gör sitt bästa utifrån den förutsättningen den har. Nu kommer den bli starkare och starkare, då ska du se att den orkar alla set fullt ut oxå! :)

2010-12-01 @ 11:03:12
URL: http://livingmylifeforme.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0