crossfit med snurr

Idag var det crossfit. Så här såg passet ut:
  • 10 chins
  • 10 benböj
  • 10 frivändningar
  • 10 bicepscurls
  • 10 fällkniven
  • 10 bröstpress
  • 10 smithrodd
  • 10 fällkniven med rotation
  • 10 tricepspress
  • 10 djupa utfall
  • 10 tåhävningar
  • 10 ryggresningar
  • 10 underkroppslyft
  • 10 plankan med benindrag
Allt skulle köras i 4 varv. När jag var på mitten av det 3e varvet började det känns lite konstigt i min kropp.. Det var som att det kittlades typ som kolsyra i musklerna- är nog det bästa sättet jag kan förklara känslan.. Jag tänkte att det var från gårdagens pass kroppen sa ifrån med min träningsvärk å allt.. Tog det lite lugnare men fortsatte köra å tog i som fan på fällkniven på varv 4 tror jag det var å kände att det började snurra i skallen å jag såg små stjärnor så började jag skaka och jag var tvungen att sätta mig.. Det gick inte över och jag började få lite halv panik å kände tårarna började komma men efter en stund började snurret avta och jag kunde så småningom börja röra mig.. Det var en rätt otäck känsla. Det var nog lite tufft för mig detta efter all sjukdom och vila. Men snart så är jag också med på crossfiten utan snurr :) Ingen kan säga att jag inte kämpade iaf. hehe

Kommentarer
Postat av: Anonym

Å jag såg att allt inte var som det skulle där på slutet, hoppas du mår bättre nu! Du kämpade på asbra!

2011-01-18 @ 22:30:35
URL: http://thegilrandthebody.blogspot.com
Postat av: A Kay

"Kolsyran" var troligtvis mjölksyra/spjälkning. Då försöker kroppen helt enkelt fixa mer energi, för att du tömt dina energireserver. Och detta bildar en slaggprodukt som gör att dina muskler mattas av och känns konstiga. Du kan fortsätta träna, men oftast brukar det ta stopp efter ett tag när man fått mycket mjölksyra. Det finns inte så mycket ork kvar då. Inte farligt, men inte så kul när det sedan går över till överansträngningen du fick efter med skakningar och yrsel. Då säger din kropp att du ska ta det lugnt, du har kört på för hårt och behöver vila.



Jag kan också få så vid vissa riktigt tunga övningar, så då lägger jag dom sist på passet och ser till att vila längre mellan seten, kanske sitta ner en stund med huvudet mellan benen för att få upp mer blod till hjärnan så man inte svimmar.



Vet att det är läskigt! Men satan vad du körde på bra ändå. ;) Bara sitta ner på rumpan och andas lugnt nästa gång det händer. Det var säkert för att du varit sjuk och tog i för hårt. Strong lady!



Socker kan hjälpa också, man kan ha några russin i fickan att trycka i sig när man känner sig vimmelkantig. Men du får kanske inte äta russin än. ;)

2011-01-19 @ 12:55:37
URL: http://thefishwantstofly.blogspot.com/

Kommentera gärna inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0