Im back!!

...tror jag!?
Nyss hemmkommen från ett arm, axel å mag pass med Emma- Lee och Lina. Ska väl inte ropa hej än men idag känner jag att jag är på G att bli frisk. Har känt mig helt slut efter täningen när jag varit dålig så jag tror jag är tillbaka på banan igen! Men ska ta det lite lugnare i början av veckan för att känna efter hur det känns ordentligt :)

Fick en liten förklaring av Emma- Lee om varrför man lätt blir sjuk när man börjar träna. Jag ska se om jag kan förklara.. När man tränar bryter man ner kroppen och när man vilar efter bygger man upp. Precis efter man tränat sänks immunförsvaret och man blir lättare sjuk. Jag har önskat ett inlägg på 12 veckor bloggen med en bättre förklaring av Emma- Lee. Jag är inte säker på att jag fick det rätt förklarat här hehe Jag å min dyslexi kan ju inte formulera mig rätt..

nu är middagen uppäten å jag ska slänga mig i en skön dusch! :)

Kommentarer
Postat av: A Kay

Har du dyslexi? Min brorsas flickvän har det. Jag måste bara säga att jag inte märkt av det i dina inlägg alls. När hon skriver märker man... rejält. Men inte när du skriver. :) Jag har verkligen fått bättre förståelse för dyslexi och hur svårt det kan vara. För andra också, ibland fattar man inte ens vad hon skriver.

Jag har astigmatism, vilket är att mitt högra öga drar upp bokstäverna medan mitt vänstra drar ner dom (de är osynkade alltså). Det är ett synfel, men gör att jag själv har svårt att läsa, speciellt om jag är trött för raderna går i vågor på pappret och jag kan lätt läsa om samma mening och så kan jag läsa helt fel ord än vad det egentligen var. Knasiga ord kan det bli i alla fall haha. :)



Helt rätt det där med träningen! När kroppen tänker på att bygga muskler som du slitit på av träning, så kan inte kroppen fokusera på att jobba för att hålla baciller borta. Så det stämmer.



Samma sak om du tränat, sedan går ut och dricker massa alkohol. Då har man knappt träningsvärk för att kroppen jobbar med alkoholen istället, så då kan inte musklerna återhämtas/byggas upp förrän alkoholen är borta ur systemet. Så alkohol försämrar återhämtning i musklerna, och även där så hamnar immunförsvaret i kläm.

2011-01-18 @ 14:46:23
URL: http://thefishwantstofly.blogspot.com/
Postat av: A Kay

Svarar på ditt här. ;)



Vad jobbigt med dyslexi i alla fall, men vad jag har förstått går det att träna på så man blir bättre? Dina problem verkar inte så skoj, men tycker ändå du gör dig förstådd. :) Jag fick reda på att jag har astigmatism under en av mina årliga synundersökningar (är närsynt), lite av en slump. Jag beskrev att texten flimrade, och gick i vågor och då kolla han extra noga och sa att det var lätt astigmatism. Men den blir värre så fort jag är trött, så då är glasögon bäst.



Med träning och alkohol:



Jag avstår inte från min träning om jag går ut och tar några glas. Jag brukar kanske träna samma dag som utgång fast tidigare, och då se till att äta ordentligt och alltid dricka varannan vatten.



Skulle jag träna dagen efter utgång istället, så dricker jag mindre mängd alkohol dagen innan träning. Det är inte farligt, men är du bakis ska du absolut inte träna. Då skadar du kroppen bara, får huvudvärk av all vätskebrist och det gör inte mycket nytta. och hur kul är det att träna när man mår illa och världen snurrar? Men dricker du med måtta kvällen innan så kan det gå ändå efter en bra frukost och sömn. :) Man kan bara märka att man kanske är tröttare eller känner sig lite svagare och behöva dricka extra mycket vatten.



Och jag dricker aldrig innan träning (som typ after work), för det tycker jag är väldigt onödigt. Bättre att dricka efter då, om man nu ska välja antingen eller.



Och hoppas du håller dig frisk nu, så du kan köra på! :)

2011-01-19 @ 12:46:20
URL: http://thefishwantstofly.blogspot.com/

Kommentera gärna inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0