Hälsoundersökning

Jag gick på en hälsoundersökning för en vecka sen.
Där vi mette skelett och sånt.
Tänkte skriva lite om de.

Jag fick börja med att svara på lite frågor på ett papper. Det var tex lite om hur jag äter, motionerer, om jag är stressad, om jag har värk. om röker eller snusarom hur jag mår på jobbet/ hemma osv

Sen gjorede hon en skelett mätning. Då hade hon nåt mät instrument ock mette de punkter där skelettet var bredast typ handleder (knölarna) Knän (bredaste delen) Sen hade hon massa papper och tabeller så fick hon ut allt detta med min hjälp så klart.

Jag är ca 167 cm lång
Väger ca 70 kg (har ingen våg)
Min "fettfria" kropp väger 45kg
Mitt skelett väger 9 kg
Jag borde väga mellan 54- 65
Min målvikt är 60 kg.

Vi gjorde ett konditionstest också.
Jag fick cykla 6 min på en motionscykel. Skulle hålla en viss hastighet. Som inte alls var så ansträngande. Man kan säga att man cyklar fort och blir lite flåsig men ändå kan man hålla en konversation med den som cylkar brevid typ...
Resultatet vart över medel för tjejer i samma ålder. Jag har alltså bättre konditinon än medlet. =D

Men ja, nu var ju inte vikten allt..? ^^
Nu ska jag mäta mig hade jag tänkt =)

Kommentarer
Postat av: Liza

Nej, vikten är verkligen inte allt! Man kan vara tränad och va rund och go ändå! (menar absolut inte att du är det alltså! Du är helt normalvikt tycker jag!) Ett kul inlägg! Kraam! (Min modeblogg - www.ThreeOfAkind.blogg.se)

2007-06-05 @ 12:57:46
URL: http://www.ThreeOfAKind.blogg.se
Postat av: Linda

Men det var väl kul att höra att du förbättrat din kondioton och därmed hamnat över medel för kvinnor i din ålder, under de här 3 månaderna du tränat aktivt? :) Nej vikten är inte allt ju!!

2007-06-05 @ 13:51:50
URL: http://lindab.blogg.se

Kommentera gärna inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0