10 dagar kvar till BF

Vecka 38+3

Jag tänker inte komma med det där "gu va snabbt tiden gått" för jag tycker det har gått VÄLDIGT SAKTA vissa perioder och snabbt andra.. Dom 3 första månaderna var hemska! Tiden gick verkligen i snigelfart då man gick å väntade på att dom mest kritiska veckorna skulle vara förbi. Sen vart den en evig väntan på RUL där vi fick reda på att den här njur grejen å fick tid för ett TUL i v 32 å oron inför hur det skulle gå så väntan till TUL var också hemskt lång. Men efter v 32 kan jag faktist säga att det har gått ganska snabbt :)

 

Igår var jag till BM på kontroll. Det visade sig att jag hade lite för högt blodtryck 140/90 å efterssom jag har så ont PÅ magen så ville hon ta ett urinprov för att utesluta havandeskapsförgiftning. Det fanns inget protein i urinen som tur var men jag fick en ny tid på torsdag för att följa upp blodtrycket. Skruttens ♥ slog med 140 fina slag/min denna gången och som ni ser växer hon. Frågade även om en undersökning för att kolla tappen och hon frågade om hom skulle dra i den sammtidigt? Viste inte riktigt vad hon menade men när hon sa hinnsvepning så förstod jag. Har läst om det. Så hon undersökte mig å det visade sig att jag var öppen typ 1cm och hon sa att det kan hjälpa till lite på traven att göra en hinnsvepning men det behöver inte göra det. Å hon sa också att jag var öppen behöver inte betyda att det är på g PÅ G utan man kan tydligen gå så ett tag.. Hade endel sammandragningar under dagen/kvällen igår.. Under natten har jag haft ganska stark mensvärk å mer ryggväk . Får se hur detta utvecklas :)

 

Du har 10 dagar på dig nu lillskrutten ;) Vi längtar efter dig!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Å så spännande!! Agnes kom på 38+5 och Vilmer på 42+0! Tänk vad olika det kan vara. Hoppas du slipper gå över, jag tyckte det var hemskt jobbigt!



Kram och lycka till när det är dags!

2012-05-22 @ 12:36:19

Kommentera gärna inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0